בר-לב מזהיר: "בן גביר רוצה להשתלט על משטרת ישראל ולהיות מפכ"ל על"

השר לביטחון לאומי המיועד פנה ליועמ"שית ואמר כי המפכ"ל והשר לביטחון פנים מבצעים 'מינוי במחטף של בכירים במשטרה" | השר היוצא הגיב ואמר כי מדובר ב"תהליך שהתחיל לפני הבחירות והגיע לכלל מיצוי בימים האחרונים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/12/22 21:42 יג בכסלו התשפג

בר-לב מזהיר: "בן גביר רוצה להשתלט על משטרת ישראל ולהיות מפכ"ל על"
בר-לב, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

יו"ר עוצמה יהודית והשר לביטחון לאומי המיועד, איתמר בן גביר, פנה היום (ד') ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, במכתב דחוף ודרש להורות על עוצר כלל המינויים במשטרה. "המפכ"ל והשר לביטחון פנים מבצעים 'מינוי במחטף של בכירים במשטרה ערב כניסתה של הממשלה החדשה'", כתב. השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, הגיב הערב לדברים בכנס במכון ירושלים למחקרי מדיניות.

"אין כאן שום דבר פוליטי"

על תהליך המינויים במשטרה אמר בר-לב: "השר מאשר מינויים. אין מצב שהשר מחליט על מינויים בלי שהובאו אליו. כל מינוי שאני מאשר, הוא מינוי שהמפכ״ל מביא אחרי דיון סגל פיקוד כללי (ספ״כ) עם המלצות כאלו ואחרות. במקרה של המינויים עכשיו, זה תהליך שלא קשור בבחירות והתחיל בכלל לפני הבחירות. זה תהליך פנימי, חלקו ביורוקרטי בין המשטרה לבין המשרד, והוא הגיע לכלל מיצוי בימים האחרונים. אין כאן שום דבר פוליטי, ואין לי שום נגיעה אישית לאחד המועמדים. זה המשך של המדיניות שלי, לפעול בצורה עניינית, לא פוליטית, לא אישית".

בתשובה לשאלה האם יש ניסיון לבנות תיק כדי לפטר את המפכ״ל, אמר בר-לב: "זה נשמע רע מאוד. הוא גם רוצה לשנות את פקודת המשטרה ולהשתלט על משטרת ישראל ולהיות מפכ״ל על. וגם עכשיו רוצה להתחיל ברגל שמאל עם המפכ״ל ועם אחרים. זה נשמע רע מאוד. המפכ״ל קובי שבתאי הוא מפכ״ל טוב לתקופה הזו, ולמאמצים המבצעיים היוצאים מגדר הרגיל שעשינו בשנה וחצי האחרונה, ועוד צריך להמשיך אותם. גם עניינית וגם ממלכתית, זה אסון לעשות את זה. אם באמת תשונה פקודת המשטרה, זו השתלטות ראשונה. ואם גם הממשלה תחליט להדיח את המפכ״ל, אז זה ממש לשים שם בובה ולהפוך את זה לצבא פרטי שלו", הסביר.

"מה, אנחנו רוצים להבעיר את כל המזרח התיכון?"

לדבריו של השר היוצא, השר המיועד עשה בשבועיים האחרונים שני מהלכים קשים מאוד. "אחד זו היציאה נגד הרמטכ״ל ושר הביטחון בכל הנושא של לוחם גבעתי בחברון, והדבר השני זו ההתייצבות במשפטה של שוטרת מג״ב. זה בנאדם שקורא תיגר על כל מערכת החוק במדינת ישראל. ברצון שלו לשנות את פקודת המשטרה, שחוקקה כדי שהמשטרה תהיה עצמאית וממלכתית, ולא תפעל ברמה הטקטית והאופרטיבית על פי גחמות כאלו ואחרות של שר כזה או אחר. כל עוד זו קביעת מדיניות זה בסדר. אבל זה לדפוק את הראש בקיר. מה, אנחנו רוצים להבעיר את כל המזרח התיכון?".

בהמשך לדבריו נשאל האם הוא חושש מכך שבן גביר יבעיר את המזרח התיכון, השיב בר-לב: "בהחלט אני חושש. גם בזה שאם הוא יחליט לעלות להר הבית בתור השר לביטחון הפנים; בוודאי אם הוא יפעל לשינוי הנהלים כיום שיהודים לא מתפללים על הר הבית - זו התפוצצות במזרח התיכון, אין כאן בכלל שאלה".