בן גביר פנה ליועמ"שית: שבתאי ובר-לב מבצעים מחטף

יו"ר עוצמה יהודית ומי שמיועד להיכנס לתפקיד השר לביטחון לאומי פנה ליועצת המשפטית לממשלה במכתב ודרש להורות על עוצר כלל המינויים במשטרה: "יש ניסיון לבצע מחטפים, ולהעמיד את השר המיועד לביטחון לאומי בפני עובדות מוגמרות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/12/22 16:55 יג בכסלו התשפג

בן גביר פנה ליועמ"שית: שבתאי ובר-לב מבצעים מחטף
שבתאי ובר-לב, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ברקע הפרסומים השונים הקשורים ליחסיו עם מפכ"ל משטרת ישראל קובי שבתאי, פנה היום (ד') יו"ר עוצמה יהודית והשר לביטחון לאומי המיועד, איתמר בן גביר, ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, במכתב דחוף ודרש להורות על עוצר כלל המינויים במשטרה.

"המפכ"ל והשר לביטחון פנים מבצעים 'מינוי במחטף של בכירים במשטרה ערב כניסתה של הממשלה החדשה'", כתב בן גביר.

"לא יהיה נכון לבצע שינויים לרבות מינוי של קציני משטרה בכירים"

במכתבו הוסיף וטען כי פנייתו באה "בהמשך להתנהלות בעייתית מאוד שמתרחשת בימים אלה במשרד לביטחון פנים, שעה שיש ניסיון לבצע מחטפים, ולהעמיד את השר המיועד לביטחון לאומי בפני עובדות מוגמרות". לדבריו "התנהלות זו מנוגדת להצהרתו הקודמת של המפכ"ל בה הבהיר כי לעת הזו, ערב כניסת שר נבחר למשרד, לא יהיה נכון לבצע שינויים לרבות מינוי של קציני משטרה בכירים". עוד הוא כתב כי "מדובר בהתנהלות תמוהה במיוחד, ושינוי עמדה רגע לפני עזיבת השר את המשרד".

בן גביר

בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במכתבו הזהיר השר המיועד כי למרות ההצהרה לא לבצע שינויים לרבות המינויים, מתכוונים השר לביטחון פנים היוצא והמפכ"ל לקיים ביום חמישי הקרוב טקס הענקת דרגות ולהציב את השר המיועד בפני עובדות מוגמרות.

בן גביר ציין במכתבו דיווח בעיתון "הארץ", לפיו "המפכ"ל ביצע עוד מחטף בשבועות האחרונים בדמות מינוי של קצין המשטרה, שחר מחסומי, למפקד יס"מ ירושלים.

"על פי מידע שקיבלתי, בעבר סירב השר לביטחון פנים היוצא למנות את הקצין. על כן מדובר בהתנהלות תמוהה במיוחד, ושינוי עמדה רגע לפני עזיבת השר את המשרד. ואם בכך לא סגי" הוא מוסיף, "מחטף זה מצטרף למחטף שלישי במספר, בדמות ניסיון המפכ"ל לקיים דיון במדיניות המשטרה לשנת 2023 מחטף שנמנע רק לאחר שהדבר נודע לי".