"לא אתמוך ברוטציות": המוקש האחרון של נתניהו נמצא בליכוד

הליכוד סיכם מול רוב המפלגות את ההסכמים הקואליציונים וכאב הראש של נתניהו נמצא כרגע במפלגה שלו עצמו. דני דנון שרואה עצמו מועמד ליושב ראש הכנסת, אמר כי הוא מתנגד לרוטציות במשרדי הממשלה: "אבחר לא להיכנס לשנתיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/22 19:39 יב בכסלו התשפג

"לא אתמוך ברוטציות": המוקש האחרון של נתניהו נמצא בליכוד
דני דנון, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עם המפלגות הרוב סוכם, עכשיו הפנים לליכוד: בשבועות האחרונים מנהל יושב ראש הליכוד נתניהו את המשא ומתן עם השותפות לקואליציה העתידית. לאחר שפריצת הדרך המיוחלת מולן קרתה, ועם רוב המפלגות כבר נחתם בסכם קואליציוני, הפנים עכשיו נשואות לתוך המפלגה עצמה, שם לנתניהו מחכים כמה מוקשים לא קלים. אחד מהם הוא של דני דנון, השגריר לשעבר באו"ם חזר לליכוד וכבר הצהיר כי הוא מכוון לתפקיד יושב ראש הכנסת.

דנון מתנגד לרוטציות

בראיון היום (ג') ל"חדשות 12" הגיב דנון גם לאפשרות שימונה לבסוף לשר. בראיון התנגד דנון לעצם הרוטציה המתוכננת בממשלה הקרובה כפי שסיכם נתניהו עם בצלאל סמוטריץ': "כל נושא הרוטציות לדוגמה, אני לא אתמוך בזה. זה דבר לא טוב". עוד הוסיף דנון: "אנחנו עוד לא יודעים בדיוק אם יש רוטציות... אם לדוגמה ממנים שר חינוך או שר תחבורה שבא רק לשנתיים לתפקיד, איזה כוח במשרד יש לו כדי להוביל שינויים? איך הוא נתפס בעיני הדרג המקצועי?" 

נתניהו

נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אנחנו מבינים את זה, אבל קצת פרופורציות"

דנון התייחס גם לתיאבון של השותפות הקואליציוניות ועל רקע חתימת ההסכמים מול סמוטריץ' אמר: "בסופו של דבר מבחן התוצאה יקבע, נראה באמת מה הצלחנו לקבל ואני אומר לשותפים העתידיים, תצמצמו את התיאבון. יש לכם תיאבון, אנחנו מבינים את זה, אבל קצת פרופורציות". "זה מצער אבל אלה לא תיקים שמגיעים לידי הליכוד", הוסיף דנון.

"מבחינת התיקים שיגיעו לליכוד כמו תחבורה וחינוך, אם גם שם תהיה רוטציה זה דבר שלדעתי הוא לא נכון". דנון סיים וענה לשאלה מה יעשה אם יוצע לו לכהן בתפקיד שר ברוטציה וענה: "אם לדוגמה יציעו לי להיות שר בתפקיד של שנתיים אני לא אכנס למשרד, אבחר לא להיכנס לשנתיים. מקווה שלא נגיע לשם".

בצלאל סמוטריץ

בצלאל סמוטריץ', קיבל כמעט כל מה שרצה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו יוזם חוק שימנע תסיסה בליכוד

במקביל, עוד לפני הקמת הממשלה, אחד החוקים שיוזם נתניהו הוא החוק שיאפשר פיצול של סיעה רק במקרה של פרישת שליש סיעה. החוק כיום מאפשר לארבעה חברים מסיעה שרוצים לפרוש ונתניהו שלא רוצה תסיסה בתוך המפלגה רוצה לשנות את החוק על מנת למנוע תסיסה כזו