דני דנון לא מתכוון לוותר על התפקיד החשוב: "האדם המתאים ביותר"

מספר 15 ברשימת הליכוד רוצה את תפקיד יו"ר הכנסת ולא מתכוון להרפות בנושא. מקורבים לדנון: "ואם לא יקבל אותו הוא עלול להיות מקור של בעיות לא פשוטות עבור ניהול הקואליציה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/11/22 12:47 י בחשון התשפג

דני דנון לא מתכוון לוותר על התפקיד החשוב: "האדם המתאים ביותר"
דני דנון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הניצחון המוחלט של הימין בבחירות לכנסת, הובילו את ראשי המפלגות להתחיל לדון מאחורי הקלעים בחלוקת התיקים של הממשלה הבאה. בקואליציה הבאה רוצים לסיים את המשאים ומתנים מהר ככל האפשר כדי שהממשלה תאושר כבר ביום השבעת הכנסת בעוד כשבוע וחצי. מעבר לחלוקת התיקים, תפקיד נחשק נוסף הוא יו"ר הכנסת, אותו ממלה מיקי לוי. 

ב"ידיעות אחרונות" פורסם הבוקר (ו') כי דני דנון, מספר 15 בליכוד, העביר מסר שאינו משתמע לשני פנים, כי אין לו כוונה לוותר על תפקיד יו"ר הכנסת. מקורבים לחבר הכנסת לשעבר אומרים כי הוא רציני ונחוש מאוד בנושא. "דנון רואה בעצמו את האדם המתאים ביותר לתפקיד היו"ר, ואם לא יקבל אותו", אומרים המקורבים, "הוא עלול להיות מקור של בעיות לא פשוטות עבור ניהול הקואליציה". 

חלוקת התיקים המסתמנת:

על פי פרסום בחדשות 12, תיק האוצר יינתן ליו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' או לחבר הכנסת אחר מהליכוד. עוד עולה כי מי שמעומד לכהן כשר הביטחון הבא הוא חבר הכנסת יואב גלנט, אלוף במילואים עם הניסיון הביטחוני הרב ביותר, אולם גם השר לשעבר וראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר מועמד לתפקיד. 

על תיק החוץ, יתמודדו יו"ר סיעת הליכוד, יריב לוין ושר החוץ לשעבר, ישראל כ"ץ. מי שצפוי להתמודד על תיק הבריאות, הם חברי הכנסת יואב קיש ועידית סילמן, ששוריינה בליכוד. 

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, צפוי לחזור למשרד הפנים ויו"ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף יכהן כשר הבינוי והשיכון.

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, יכהן ככל הנראה כשר לביטחון פנים, תפקיד שהצהיר כי הוא מתכוון לדרוש. מסתמן כי מספר חמש ברשימת ציונות הדתית, יצחק וסרלאוף, צפוי לקבל תפקיד שר, והוא יהפוך לשר הצעיר השני בהיסטוריה של ממשלות ישראל, אחרי אריה דרעי.

יצחק וסראלוף בראיון ראשון לאחר הבחירות: