"ללפיד אין כבוד לאומי": בשומרון דורשים להעיף את שליח האו"ם

אחרי ששליח האו"ם אמר כי הוא "מזועזע" מהרג המחבל וזימונו לשיחת הבהרה, מגיב ראש מועצת שומרון ותוקף את ראש הממשלה היוצא: " להעביר מסר חריף לאו"ם ולעולם כולו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/22 17:37 יב בכסלו התשפג

"ללפיד אין כבוד לאומי": בשומרון דורשים להעיף את שליח האו"ם
לפיד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

סערת דברי שליח האו"ם: היום (ג') זומן שליח האו"ם למזרח התיכון תור ונסלן לשיחת הבהרה במשרד החוץ בעקבות התבטאותו בנוגע לתקרית בה חייל ירה במחבל ערבי בחווארה לאחר שניסה לחטוף את נשקו. במועצה איזורית שומרון הגיבו לדברי השליח וראש המועצה, יוסי דגן אמר: "לא ניתן לעבור על כך בשתיקה לאור האשמת הקורבן החמורה הזאת".

צפו בתיעוד הפיגוע:

"ליאיר לפיד אין מינימום של כבוד לאומי" אומר דגן: "אני דורש להעיף את השקרן הזה החוצה. לא יעלה על הדעת ששליח האו"ם ישקר ויכפיש את שמה של מדינת ישראל בעולם ולא יתנצל על דבריו. לא ניתן לעבור על כך בשתיקה לאור האשמת הקורבן החמורה הזאת, בה המותקף שהגן על חייו ועל חיי אזרחים אחרים מצד בן עוולה, הופך להיות האשם בהרג המחבל. את ההכפשה הקשה הזאת נגד מדינת ישראל ונגד חיילי צה"ל ואנשי מערכת הביטחון, חייבים לעצור ולגדוע ביד קשה, זו אנטישמיות מהדרגה הקשה ביותר".

יוסי דגן

יוסי דגן צילום: חדשות כיפה

"להכריז על שליח האו"ם תור ונסלנד כ'פרסונה נון גרטה"

"לכן" מוסיף דגן, "לאור החומרה של הדברים ולצד העובדה שיש להעביר מסר חריף לאו"ם ולעולם כולו, אני דורש להכריז על שליח האו"ם תור ונסלנד כ'פרסונה נון גרטה'. במדינתנו אין מקום לאנשים שמנצלים את תפקידם בשביל להוציא עליה שם רע ולפגוע באנשי הביטחון שלה. מי שרוצה להסית ולשקר נגד מדינת ישראל, הוא חצוף ולא רצוי כאן, קל וחומר אם הוא לא מוכן להתנצל על דבריו, גם לאחר שהתבררו שהם שקר מוחלט, מדינת ישראל חייבת מינימום של כבוד עצמי", דברי דגן.

כזכור, ביום שישי האחרון ניסה מחבל לדקור לוחמים של משמר הגבול שהוצבו על הציר המרכזי בכפר חווארה על מנת לאבטח את נסיעת היהודים במקום. כתוצאה מפיגוע נפציו שני לוחמי מג"ב ולוחם אחר חיסל את המחבל. בעקבות הפיגוע פרסם שליח האו"ם לאזור, תור ונסלנד, בחשבון הטוויטר שלו הודעה נגד חיסול המחבל ואף רמז על כך שמדובר בשטח כבוש.

"נחרדתי מהריגתו של הפלסטיני": דברי שליח האו"ם

כזכור, שליח האו"ם למזרח התיכון, תור וונסלד, צייץ: "נחרדתי מהריגתו של הפלסטיני עמאר מפלח במהלך מאבק עם חייל ישראלי בחווארה בגדה המערבית. תנחומיי מעומק הלב למשפחתו השכולה. חובה שתקריות כאלו ייחקרו מיד ויש להעמיד לדין את האחראים".