"ביזיון": שליח האו"ם גינה את ישראל, כך הגיב לו לפיד

אחרי הפיגוע בחווארה, שליח האו"ם למזרח התיכון תור וונסלד צייץ וטען כי הוא "נחרד מההריגה של הפלשתיני", ראש הממשלה ענה לו: "מגבה באופן מוחלט את מפקד הפלוגה במג"ב. כל ניסיון לעוות את המציאות ולספר סיפור שקרי בעולם הוא פשוט ביזיון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/22 22:04 ט בכסלו התשפג

"ביזיון": שליח האו"ם גינה את ישראל, כך הגיב לו לפיד
יאיר לפיד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הפיגוע בחווארה בכניסת שבת: מחבל חמוש בסכין ניסה לפרוץ רכב ובו זוג יהודים, ולבסוף הוא נוטרל ביריות על ידי מפקד פלוגה במג"ב. אחרי הפעולה שלו, סערו הרוחות.

צפו בתיעוד הפיגוע:

שליח האו"ם: "נחרדתי", לפיד: "ביזיון"

שליח האו"ם למזרח התיכון, תור וונסלד, צייץ: "נחרדתי מהריגתו של הפלסטיני עמאר מפלח במהלך מאבק עם חייל ישראלי בחווארה בגדה המערבית. תנחומיי מעומק הלב למשפחתו השכולה. חובה שתקריות כאלו ייחקרו מיד ויש להעמיד לדין את האחראים".

יאיר לפיד, עדיין ראש הממשלה, ענה לו בציוץ משלו: "מגבה באופן מוחלט את מפקד הפלוגה במג"ב שזיהה אתמול את האירוע, יזם וניטרל את המחבל ובכך הציל חיים. כל ניסיון לעוות את המציאות ולספר סיפור שקרי בעולם הוא פשוט ביזיון. מאחל החלמה מהירה ללוחם שנפצע באירוע. כוחות הבטחון שלנו ימשיכו לפעול בנחישות נגד הטרור בכל מקום שבו הוא ירים את ראשו".

התשובה של דובר משרד החוץ

דובר משרד החוץ עמנואל נחשון הגיב לו בטוויטר וכתב: "התגובה הזו היא עיוות מוחלט של המציאות. האירוע פיגוע טרור, במהלכו נדקר שוטר ישראלי בפניו וחייו של שוטר נוסף היו בסכנה ולכן הוא ירה במי שרצה לפגוע בו. זו לא 'התכתשות', זה פיגוע טרור!".