הרב מרדכי שטרנברג זצ"ל יובא היום למנוחות

הלוויתו של ראש ישיבת הר המור, שנפטר לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן, תצא היום ב-11:00 מישיבת הר המור לכיוון הר המנוחות

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 06/12/22 07:43 יב בכסלו התשפג

הרב מרדכי שטרנברג זצ"ל יובא היום למנוחות
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברוך דיין האמת: ראש ישיבת הר המור, הרב מרדכי שטרנברג, הלך לעולמו אמש (ב') בגיל 74 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. מצבו הדרדר בימים האחרונים ותפילות רבות נערכו לרפואתו ברחבי הארץ. מסע ההלוויה יצא בשעה 11:00 מהיכל הישיבה ברחוב אריה ורשבסקי 8 בשכונת חומת שמואל בירושלים לכיוון הר המנוחות.

הרב הותיר אחריו את רעייתו, הרבנית מרים, ילדים ונכדים. הרב מרדכי שטרנברג נמנה עם קבוצת רבנים שפרשה מישיבת מרכז הרב והקימה את ישיבת הר המור. הוא עמד בראשות הישיבה במשך 25 שנה יחד עם אחיו התאום, הרב עמיאל שטרנברג.

נחשב לבעל השפעה בלימוד העיון בישיבות בזרם הדתי לאומי

הרב מרדכי שטרנברג נולד בכפר פינס לרבקה ולרב משה שטרנברג שכיהן כרב היישוב. בגיל 13 עבר עם משפחתו לירושלים לאחר פטירת אביו. למד בישיבת נתיב מאיר ולאחר מכן בישיבת כנסת חזקיהו בכפר חסידים. בעקבות אחיו התאום, הרב עמיאל שטרנברג,  עבר ללמוד בישיבת מרכז הרב אצל הרב מרדכי פרום והרב אברהם שפירא. 

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בגיל 25, מונה על ידי הרב צבי יהודה קוק לשמש כר"מ בישיבת מרכז. במהלך השנים, לימד הרב שטרנברג את השיעור המבוגר בישיבה והתאפיין בשיעורי עיון, והוא נחשב לבעל השפעה בלימוד העיון בישיבות בזרם הדתי לאומי. בשנת 1988 הוסמך לרבנות ולדיינות על ידי הרב אברהם שפירא. כאמור, בשנת 1997 הקים יחד עם קבוצת רבנים את ישיבת הר המור והוא עמד בראשה במשך 25 שנה.

סמוטריץ': גאון אדיר ומרביץ תורה לרבבות תלמידים

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ספד לרב: "ניצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון האלוקים. גאון אדיר ומרביץ תורה לרבבות תלמידים. "תורה תורה חגרי שק והתפלשי באפרים, אבל יחיד עשי לך ומספד תמרורים, על תופשי משוטיך ופורשי מכמורים, מלחיך וחובליך במים אדירים, עורכי מערכך מישרי הדורים, מפענחי צפוניך ומגלי מסתורים”.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון ספד לרב שטרנברג: "קיבלתי בצער רב את פטירתו של הגאון, ראש ישיבת הר המור הרב מרדכי שטרנברג זצ"ל. הרב מרדכי זצ"ל תושב ירושלים הוביל את הישיבה כשעמד בראשה בגאונותו העצומה, והוא בלט בזכות הידע הרחב שלו בתורה, בש"ס ובפוסקים. אני משתתף ברגעים אלו בצערם של הרבנית מרים ובני המשפחה וכמובן של תלמידיו בישיבת הר המור ועוד אלפים רבים בכל רחבי הארץ. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים."