הרב אברהם סתיו סופד לרב שטרנברג: "לא הייתה לי עוד חוויה רוחנית כזו"

הרב אברהם סתיו שיתף בחווית לימוד העיון אצל הרב מרדכי שטרנברג: "היינו יוצאים אחריו למסע, דבקים בכנות ובאש הפנימית שלו, מוארים מן העיניים הנוצצות והטובות"

חדשות כיפה הרב אברהם סתיו 05/12/22 19:33 יא בכסלו התשפג

הרב אברהם סתיו סופד לרב שטרנברג: "לא הייתה לי עוד חוויה רוחנית כזו"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש ישיבת הר המור,הרב מרדכי שטרנברג, הלך לעולמו בגיל 74 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. מצבו הדרדר בימים האחרונים ותפילות רבות נערכו לרפואתו ברחבי הארץ. הרב הותיר אחריו רעייה, ילדים ונכדים ומועד הלוויתו טרם נקבע.

הרב אברהם סתיו, ספד לרב שטרנברג ושיתף בחווית לימוד העיון אצלו כשלמד בזמן קיץ של שיעור ב' בישיבת הר המור. "קשה לתאר במילים את הלימוד אצל הרב מרדכי שטרנברג. מעולם לא הייתה לי עוד חוויה רוחנית ולימודית כזו, שסוחפת את הראש ואת הלב", כתב הרב אברהם סתיו.

הרב סתיו

הרב סתיו צילום: מרים צחי

היינו יוצאים אחריו למסע, דבקים בכנות ובאש הפנימית שלו

"להבין את שיטת אביי, היה שב ומסביר, זה לא להבין את מה אביי אמר. להבין את שיטת אביי זה להבין למה אביי לא יכול היה לומר אחרת. כי אביי לא ישב רגל על רגל ואמר לעצמו "אולי נגיד שזה אסור, יכול להיות שזה אסור". אביי שמע את רבא אומר מותר, וכל ישותו נזעקה. איך יכול להיות שזה מותר?! זה חייב להיות אסור!"

"רק כשנזדהה עם הזעקה של אביי, נוכל לחשוב בכלל שאנחנו מבינים אותו. ורק ברגע הזה של ההזדהות, משהו אצלנו ישתנה. אם יצאת מבית המדרש כשאתה אותו אדם שהיית כשנכנסת אליו, היה אומר לנו פעם אחר פעם, סימן שלא באמת למדת".

"והיינו יוצאים אחריו למסע, דבקים בכנות ובאש הפנימית שלו, מוארים מן העיניים הנוצצות והטובות. קשה לתאר את עומק האובדן. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".