"דמותו האצילית והאהובה תיזכר תמיד": אישי ציבור סופדים לרב שטרנברג

רבנים, חברי כנסת ואישי ציבור ספדו לרב מרדכי שטרנברג, שהלך לעולמו בגיל 74 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן | מפלגת נעם: "אבלים ודואבים עם הסתלקותו של מורנו ורבנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/22 19:07 יא בכסלו התשפג

"דמותו האצילית והאהובה תיזכר תמיד": אישי ציבור סופדים לרב שטרנברג
צילום: צביקה צבקר

ראש ישיבת הר המור, הרב מרדכי שטרנברג, הלך לעולמו הערב (ב') בגיל 74 לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. מצבו הדרדר בימים האחרונים ותפילות רבות נערכו לרפואתו ברחבי הארץ. הרב הותיר אחריו רעייה, ילדים ונכדים. מועד הלוויתו טרם נקבע.

הרב מרדכי שטרנברג נמנה עם קבוצת רבנים שפרשה מישיבת מרכז הרב והקימה את ישיבת הר המור. הוא עמד בראשות הישיבה במשך 25 שנה יחד עם אחיו התאום, הרב עמיאל שטרנברג.

עם הגעת הודעת הפטירה, רבנים, חברי כנסת ואישי ציבור ספדו לרב שטרנברג. הרבנים הראשיים, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף ספדו לרב שטרנברג: "מרנן הרבנים הראשיים לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף והגאון והגאון הרב דוד לאו שליט"א יחד עם כל בית ישראל מבכים מרה את הסתלקותו לגנזי מרומים של הגאון הגדול רבי מרדכי שטרנברג זצוק"ל".

צילום: ללא

עוד ציינו כי "שר וגדול נפל בישראל, גאון בתורה איש אמת שיראתו קודמת לחכמתו עמד לימין הרבנות הראשית בביצור חומות היהדות, זכה להעמיד אלפי תלמידים לתורה והנחה רבים בדרך האמת. 
בהסתלקותו הותיר חלל גדול בעולם  חבל על דאבדין ולא משתכחין".

הרב חיים גנץ: אנחנו מתחילים עידן אחר של העולם

ראש ישיבת מעלה אליהו בתל אביב, הרב חיים גנץ נשא הספד בהיכל הישיבה עם פרסום ההודעה על פטירת הרב מרדכי שטרנברג: "אנחנו מתחילים עידן אחר של העולם. עולם עם הרב מרדכי ועולם בלי הרב מרדכי. עולם אחר "אבדנו את עולם האצילות. הלמדנות עברה בירושה להרבה תלמידים. אבל אבדנו עולם של אצילות, שעובר גם דרך הלימוד, הסגנון והצורה, אבל את העולם השלם הזה של עולם האצילות, זה עולם אחר. אין דברים כאלו. למדנות, שכל, סכין חריף – לזה יש תלמידים. אבל עולם שלם של אצילות שעובר דרך הלימוד, זה עולם אחר. "

עוד הוסיף ואמר כי "הקב"ה אחראי על העולם, כנראה שיש עולם. יש יכולת בידי העולם הקיים לייצר כוחות חדשים. בריאה חדשה. אבל צריך לייצר בריאה חדשה. זה לא משהו מאותו המין, צריך לעשות עוד. זה לייצר זן אחר. זן חדש של אנשי מעלה. שחוץ מן המעלה אין בחייהם כלום, והיא אח"כ באה לידי ביטוי בחדות והסגנון הלמדנית. זה מתחיל מחדות של אצילות מוסרית, דעת אלוקית עמוקה. ואז יחד עם הגאנות היא באה לידי ביטוי בסכין למדנית."

לקראת סוף דבריו אמר הרב חיים לתלמידיו: "ותדאג החבורה כולה לדאוג לבנות ולהשלים מהחבורה כאן שהיא ב"ה אנרגטית וחזקה וחסונה, לדאוג לבנות עולמות אחרים. לברוא עולם. והקב"ה כנראה סומך עלינו, יותר ממה שאנחנו סומכים על עצמינו. אנחנו פשוט נדרשים לבנות עולם חדש. יהי זכרו ברוך".

סמוטריץ': גאון אדיר ומרביץ תורה לרבבות תלמידים

מפלגת נעם, שרוב פעיליה נמנים עם תלמידיו, ספדו: "נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש". אבלים ודואבים עם הסתלקותו של מורנו ורבנו, ראש הישיבה, הגאון הרב מרדכי שטרנבג זכר צדיק וקדוש לברכה".

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ספד לרב: "ניצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון האלוקים. גאון אדיר ומרביץ תורה לרבבות תלמידים. 'תורה תורה חגרי שק והתפלשי באפרים, אבל יחיד עשי לך ומספד תמרורים, על תופשי משוטיך ופורשי מכמורים, מלחיך וחובליך במים אדירים, עורכי מערכך מישרי הדורים, מפענחי צפוניך ומגלי מסתורים'".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משה ליאון: הוביל את הישיבה כשעמד בראשה בגאונותו העצומה

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר ספד: "כואב ודואב את פטירתו של ראש ישיבת הר המור הרב מרדכי שטרנברג זכר צדיק לברכה, איש קדוש שהקדיש את כל חייו בלימוד והפצת התורה הקדושה. אבידה גדולה לעם ישראל בלכתו מעמנו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון ספד: "קיבלתי בצער רב את פטירתו של הגאון, ראש ישיבת הר המור הרב מרדכי שטרנברג זצ"ל. הרב מרדכי זצ"ל תושב ירושלים הוביל את הישיבה כשעמד בראשה בגאונותו העצומה, והוא בלט בזכות הידע הרחב שלו בתורה, בש"ס ובפוסקים. אני משתתף ברגעים אלו בצערם של הרבנית מרים ובני המשפחה וכמובן של תלמידיו בישיבת הר המור ועוד אלפים רבים בכל רחבי הארץ. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

איש קדוש שהקדיש את כל חייו בלימוד והפצת התורה

באיגוד ישיבות ההסדר ספדו: "איגוד ישיבות ההסדר מבכה את פטירתו של ראש ישיבת הר המור הרב מרדכי שטרנברג. הרב שטרנברג גידל אלפים רבים של תלמידי חכמים והרביץ תורה ברבים. עוד בהיותו בגיל 25 בלבד מונה לר"מ בישיבת מרכז הרב ע"י הרב צבי יהודה קוק. הרב עמד יחד עם אחיו, הרב עמיאל שטרנברג בראשות ישיבת הר המור מאז הקמתה לפני 25 שנה. דמותו האצילית והאהובה של הרב שטרנברג תיזכר תמיד על ידי תלמידיו וידידיו הרבים".

איגוד הישיבות הגבוהות בהודעת אבל על פטירתו של הרב מרדכי שטרנברג זצ"ל: "ברוך דיין האמת. ניצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש כואבים ואבלים על פטירתו של מו"ר הרב מרדכי שטרנברג זצ"ל, ראש ישיבת הר המור.מעמודי התורה בארץ ישראל. גאון בתורה ובמידות. הרביץ תורה לאלפים והעמיד תלמידים רבים".