גדעון סער להרצוג: אל תאריך את המנדט של נתניהו

שר המשפטים קרא לנשיא המדינה לא להאריך את בקשתו של יו"ר הליכוד להארכת המנדט: "מטרתו היא להעביר חוקים פרסונליים ובעייתים לפי דרישת שותפיו לפני הקמת הממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/22 08:49 יב בכסלו התשפג

גדעון סער להרצוג: אל תאריך את המנדט של נתניהו
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

5 ימים נותרו לפקיעת המנדט שניתן ליו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, ואמש (ב') הודיעו בליכוד כי כל סיעות המחנה הלאומי הגישו את החתימות להחלפת יו״ר הכנסת. בנוסף, דיווחו על התקדמות משמעותית להקמת הממשלה. שר המשפטים, גדעון סער, קרא הבוקר לנשיא המדינה, יצחק הרצוג לדחות את בקשתו של נתניהו להארכת הזמן להרכבת הממשלה.

הרצוג ונתניהו

הרצוג ונתניהו צילום: קובי גדעון

"העברת חתימות מפלגות גוש נתניהו להחלפת יו״ר הכנסת מעידה שהרכבת הממשלה הושלמה. בקשת נתניהו לנשיא לתוספת ימים לצורך זה היא אחיזת עינים. המטרה: העברת חוקים פרסונליים ובעייתים לפי דרישת שותפיו לפני הקמת הממשלה. לא לשם כך ניתנה הרשות לנשיא בחוק להארכת מועד. על הנשיא לדחות בקשת נתניהו", כתב סער.

"הבקשה החריגה נועדה לקדם חקיקה שתאפשר לאנשים שהורשעו ונידונו למאסר על תנאי"

יו"ר הכנסת היוצא, מיקי לוי, הגיב עם פרסום הודעת הליכוד כי כל סיעות המחנה הלאומי חתמו על החלפת יו"ר הכנסת. ״לפני זמן קצר קיבלתי בקשה חריגה של 64 חברי כנסת להעמיד על סדר היום הצבעה לבחירת יושב-ראש לכנסת ה-25. על כן, קבעתי כי ביום שני הקרוב בשעה 16:00 עם פתיחת מליאת הכנסת תתקיים ההצבעה" אמר יו"ר הכנסת היוצא. 

לוי הוסיף ואמר כי  "לצערי, על פי הפרסומים בתקשורת, הבקשה החריגה לבחירת יושב ראש הכנסת שלא במועד השבעת הממשלה, נועדה לקדם חקיקה שתאפשר לאנשים שהורשעו ונידונו למאסר על תנאי, לכהן כשרים. למרות הכאב העצום בידיעה שזו הכוונה של הקואליציה המתגבשת, אפעל בממלכתיות ובכיבוד רצון הבוחר והמליאה תכונס על פי החוק ופסיקת בג״צ בעניין״.

הדרישה של דרעי שפוצצה את השיחה עם נתניהו וסמוטריץ'

פחות משבוע נותר עד לפקיעת המנדט, ולאחר פגישה בת 12 שעות בין נציגי הליכוד ויהדות התורה הושג ההסכם בין המפלגות. על פי הפרסום, מסתמן כי חבר הכנסת משה גפני יהיה יו"ר הכספים, יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת יצחק גולדקנופף יכהן כשר השיכון וחבר הכנסת אורי מקלב יכהן כסגן השר התחבורה וסגן השר במשרד ראש הממשלה. אך למרות ההישג עם יהדות התורה, המשבר עם ש"ס עדיין לא נפתר.

בשיחה משותפת שהתקיימה אתמול (ב') בין שותפיו הקואליציוניים העתידיים בצלאל סמוטריץ' ובנימין נתניהו, יו"ר ש"ס, חבר הכנסת אריה דרעי דרש הפקעת סמכויות של משרד האוצר בנוגע למשרדי הפנים והבריאות, וביקש להקים "מסלול עוקף אגף תקציבים", לניהול משרדיו, כך על פי פרסום של הכתב הפוליטי של כאן חדשות, מיכאל שמש.

דרישותיו של דרעי נתקלו בהתנגדות נחרצת מיו"ר מפלגת הציונות הדתית, שטען כי אגף התקציבים מטיל וטו על הסיכום. לטענת דרעי, ההתנגדות זו סותרת את ההסכם המוקדם שלו עם נתניהו, ועל כן עזב את הפגישה בזעם.