"לא תפרידו ביננו": דודי אמסלם מכחיש את הנתק עם נתניהו

למרות הביקורת בליכוד על התנהלותו של ראש הממשלה המיועד במשא ומתן הקואליציוני, חבר הכנסת מכחיש את הטענה כי יש מרד בסיעה: "הכל תעשייה של שקרים מופרכים והזויים, נתניהו מנהיג הליכוד הבלתי מעורער"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/22 22:25 י בכסלו התשפג

"לא תפרידו ביננו": דודי אמסלם מכחיש את הנתק עם נתניהו
צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

לאחר הניצחון של יו"ר הליכוד בבחירות לכנסת ה-25, התפנה בנימין נתניהו למלאכה קשה: הרכבת ממשלת ישראל ה-37. בימים האחרונים, נתקל נתניהו בביקורת מבית, שכן חברי הליכוד לא אוהבים את חלוקת התיקים הבכירים המסתמנת לשותפות בקואליציה. מי שאיים על נתניהו כי הוא לא ייכנס לקואליציה אם הוא לא יתמנה לשר המשפטים, הוא מספר 5 ברשימת הליכוד, דודי אמסלם. הערב (א') פרסם אמסלם הודעת הבהרה כי למרות הביקורת, אין מרד בתוך הליכוד.

"לא שמש ולא כוכב, לא דובים ולא זבובים, הכל תעשייה של שקרים מופרכים והזויים! נתניהו מנהיג הליכוד הבלתי מעורער- לא יהיו מורדים ולא יהיו סיעות בתוך סיעות! כולנו יחד סיעת ליכוד מאוחדת ואיתנה מתמיד- לא תסכסכו ולא תפרידו ביננו", כתב אמסלם בעמוד הטוויטר שלו.

בכיר הליכוד מאיים על נתניהו: "אני יכול ללכת נגדו"

כזכור, מי שנמנה מראשי המבקרים את התנהלותו של נתניהו במשא ומתן הקואליציוני הוא חבר הכנסת דוד ביטן. "אני לא מדבר עם נתניהו כרגע" אמר ביטן בתוכנית פגוש את העיתונות בערוץ 12 לפני כשבועיים. ביטן, שבעבר היה מהנאמנים ביותר לנתניהו ואף ניהל את הקואליציה לפני שתי קדנציות, הפך עם השנים לפחות אהוד על נתניהו ובפריימריז האחרונים, טען כי יושב ראש הליכוד אף הלך נגדו בפריימריז: "כמו שנתניהו הלך נגדי בפריימריז, אני יכול ללכת נגדו".

ביטן הוסיף ודיבר על הברית המשולשת יחד עם דוד אמסלם וישראל כ"ץ: "תמכתי בנתניהו מגיל 14. אני כ"ץ ואמסלם מתואמים אבל אם ביבי רוצה להתנהג כמו שהתנהג לסער, בעיה שלו". ככור הברית בין שלושת חברי הכנסת הוותיקים נועדה כדי למקסם את כוחם  במהלך חלוקת התיקים בליכוד והמשא ומתן הקואליציוני, בעיקר כשחברי כנסת צעירים מהם צפויים להיות מקודמים בתפקידים.

"יש מספיק אנשים טובים בליכוד"

בהמשך הביע ביטן גם ביקורת על הדרך בה נתניהו מנהל את המשא ומתן הקואליציוני וחלוקת התיקים למפלגות הקואליציה וגם מתייחס לאפשרות שרון דרמר ימונה על ידי נתניהו לשר החוץ בממשלה הבאה: "העובדה שמוותרים על תיקים בכירים זו השיטה הכי גרועה שיש. אני חושב שזה לא בסדר שנתניהו רוצה למנות את דרמר. יש מספיק אנשים טובים בליכוד".