בחירות 2022

אחרי האוליטימטום של אמסלם: זה מה שמתפקדי הליכוד חושבים

על פי סקר שנערך בקרב מתפקדי הליכוד, דודי אמסלם הוא המועמד המוביל לתפקיד שר המשפטים הבא | במקום השני, זוכה יריב לוין, ובמקום השלישי זוכה אמיר אוחנה שכיהן בעבר בתפקיד

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/22 10:31 ט בחשון התשפג

אחרי האוליטימטום של אמסלם: זה מה שמתפקדי הליכוד חושבים
אמסלם ונתניהו, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

הדרך אל הממשלה: אחרי הניצחון ההיסטורי של יו"ר האופוזיציה בבחירות לכנסת ה-25, מתפנה בנימין נתניהו למלאכה קשה: הרכבת ממשלת ישראל ה-37. אחד התיקים המבוקשים הוא תיק המשפטים, שכמה מחברי הליכוד לוטשים את עיניהם לעבר התפקיד היוקרתי. מי שאיים בעבר כי הוא לא ייכנס לממשלה אם הוא לא יתמנה לשר המשפטים, הוא מספר 5 ברשימת הליכוד, דודי אמסלם. 

על פי סקר שנערך בקרב מתפקדי הליכוד, 45% הביעו את תמיכתם בחבר הכנסת דודי אמסלם לתפקיד שר המשפטים הבא. במקום השני, זוכה יו"ר סיעת הליכוד ויו"ר הכנסת לשעבר, יריב לוין, ובמקום השלישי, אמיר אוחנה, שכיהן בעבר בתפקיד.

משרד המשפטים. הסרוגים בראש

משרד המשפטים. הסרוגים בראש צילום: Yossi Zamir/Flash90

האוצר לסמוטריץ' והביטחון לגלנט: חלוקת התיקים המסתמנת

על פי דיווח של הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, חברי גוש נתניהו כבר התחילו לדבר על חלוקת התיקים כדי לסגור את העסק במהירות, כדי שהממשלה תאושר בעוד 13 יום, ביום השבעת הכנסת. 

נתניהו

נתניהו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

על פי הדיווח, תיק האוצר יינתן ליו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' או לחבר הכנסת אחר מהליכוד. עוד עולה כי מי שמעומד לכהן כשר הביטחון הבא הוא חבר הכנסת יואב גלנט, אלוף במילואים עם הניסיון הביטחוני הרב ביותר.  על תיק החוץ, יתמודדו יו"ר סיעת הליכוד, יריב לוין ושר החוץ לשעבר, ישראל כ"ץ. מי שצפוי להתמודד על תיק הבריאות, הם חברי הכנסת יואב קיש ועידית סילמן, ששוריינה בליכוד.

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, צפוי לחזור למשרד הפנים ויו"ר יהדות התורה, יצחק גולדקנופף יכהן כשר הבינוי והשיכון. יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, יכהן כשר לביטחון פנים, תפקיד שהצהיר כי הוא מתכוון לדרוש אותו. מסתמן כי מספר 5 ברשימת ציונות הדתית, יצחק וסרלאוף, צפוי לקבל תפקיד שר, והוא יהפוך לשר הצעיר השני בהיסטוריה של ממשלות ישראל, אחרי אריה דרעי.