צפו "נוקם בי": הרב יצחק יוסף קורא להדיח את נציב הקבילות על הדיינים

השופט אורי שוהם, נציב הקבילות על השופטים הדיינים, על המוקד של הראשון לציון: "חבל שעניתי לו, 'אל תען כסיל כאיוולתו'. לי יש 16 דו"חות, קרה לי משהו? שום דבר לא קרה לי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/22 22:50 ט בכסלו התשפג

"נוקם בי": הרב יצחק יוסף קורא להדיח את נציב הקבילות על הדיינים
הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, צילום: פלאש 90. דוד כהן

אחרי שקרא לחוקק את פסקת ההתגברות, עוד אמירה שנויה במחלוקת של הראשון לציון, הרב יצחק יוסף. בשיעורי השבועי במוצאי השבת, הוא העביר ביקורת חריפה על נציב התלונות על השופטים והדיינים, השופט אורי שוהם, וקרא להדיחו.

"קיבלתי דו"ח, חבל שעניתי"

במהלך השיעור אמר הרב יוסף: "אני עשיתי כנס רבנים בנושא הכשרות, קיבלתי דו"ח מהשופט איך עשיתי את זה. עברתי על החוק, החוק קבע שיש רפורמה בכשרות. אחריי עשה הרב לאו כנס רבנים ודיינים בנושא הרפורמה בגיור. הייתה עליו תלונה, אבל הוא פטר אותו. כי הוא אשכנזי... אבל אנחנו עברנו על החוק".

הראשון לציון המשיך: "מה הבעיה? מה זה פלילי? ואני עניתי לו, חבל שעניתי לו, 'אל תען כסיל כאיוולתו', עניתי לו שאנחנו שומרים על המשמרת של הכשרות. פורצים את המשמרת, מה אכפת לי מי פורץ, צריך להילחם".

"הכל זה נגיעות"

"כשמר"ן (אביו של הרב יצחק יוסף, הרב עובדיה) דיבר בזמנו נגד השופטים, דיבר מאוד חריף, אותו שופט התרגז והתעצבן. כעת הוא נוקם בבן שלו. הכל זה נגיעות. לכן לא צריך לענות לו. יש דיינים שעוברים על הפסוק, 'לא תגורו מפני איש', הם מפחדים לקבל דו"ח מהשופט. אז מה אם השופט ייתן לך דו"ח? לי יש 16 דוח"ות, קרה לי משהו? שום דבר לא קרה לי. זה התפקיד שלי".