צפו הרב יצחק יוסף: "צריך לעשות את פסקת ההתגברות, שנתגבר על הבג"צים האלו"

הראשון לציון התבטא בשיעורו השבועי בעד פסקת ההתגברות בהקשר של מינוי רבני שכונות: "צריך לנצל את ההזדמנות, לא היה ממשלה כזו עם 32 חברי כנסת דתיים וחרדים כמו הממשלה הזו. לתקן דברים, עכשיו זה ההזדמנות לתקן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/22 22:34 יח בחשון התשפג

הרב יצחק יוסף: "צריך לעשות את פסקת ההתגברות, שנתגבר על הבג"צים האלו"
הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף., צילום: Yaakov Cohen/Flash90

פסקת ההתגברות ממשיכה לעורר הדים אחרי ניצחון הימין בבחירות. הראשון לציון הרב יצחק יוסף התבטא בשיעורו השבועי בעד פסקת ההתגברות. "כבר כמה שנים לא מינו רבני שכונות. למה? כי בג"צ אמר שאם אין רבנים רפורמים אז אין מינויים", פתח הרב בסוגיית מינוי רבני שכונות שעצר בג"צ, כך לדבריו.

הרב יצחק יוסף: אף פעם לא הייתה קואליציה דתית כזו

"עכשיו רוצים לעשות חוק שאין דבר כזה בג"צ קובע. פה זה מדינה אורתודקסית", המשיך הרב ואמר כי זהו מהלך חשוב ונצרך. "צריך לעשות את פסקת ההתגברות, שנתגבר על הבג"צים האלו, צריך לנצל את ההזדמנות, לא היה ממשלה כזו עם 32 חברי כנסת דתיים וחרדים כמו הממשלה הזו. אולי זה הזמן לתקן את חוק מיהו יהודי. לתקן דברים, עכשיו זה ההזדמנות לתקן, לתקן את מעשה בראשית".

צפו בדבריו של הרב יצחק יוסף:

על פי הדיווחים מחדרי המשא ומתן בליכוד עדיין לא נתנו אישור סופי למהלך, אבל במפלגות החרדיות לוחצים. גם במפלגת הציונות הדתית רוצים בפסקת ההתגברות שתביא לריסון כוחו של בג"צ, אלא שברקע מרחפת סוגיית משפטו של בנימין נתניהו שעדיין מתנהל ומצריך התייחסות זהירה לכל רפורמה שנוגעת למערכת המשפט.

המסר של ארגוני הימין לנתניהו: "זה תנאי בסיסי"

לחץ נוסף שהופעל על נתניהו הגיע מצד ראשי ארגוני המחנה הלאומי שדורשים מראש הממשלה הנכנס: "קודם כל יש להעביר את פסקת ההתגברות". במכתב ששלחו ראשי ארגוני המחנה הלאומי, בהובלת תנועת אם תרצו, נטען כי "ללא התגברות אין משילות". על המכתב חתומים ראשי הארגונים: אם תרצו, רגבים, לביא, פורום נכי צה"ל לבטחון ישראל, החזית למען דרום ת"א, הפורום המשפטי למען א"י, בידינו, ריבונות, תורת לחימה, התנועה למשילות ודמוקרטיה, מחאת הקו האדום ופורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות.