הצוערים על הרצף האוטיסטי שבקרוב יעשו היסטוריה בצה"ל

שלושה חיילים מהרצף האוטיסטי יתחילו בקרוב את קורס הקצינים עליו נלחמו: "יש לנו את ההתאמות שלנו, אבל אנחנו חיילים לכל דבר ועניין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/22 14:09 ח בכסלו התשפג

הצוערים על הרצף האוטיסטי שבקרוב יעשו היסטוריה בצה"ל
קצינים. אילוסטרציה, צילום: Flash90

היסטוריה בצה"ל: שלושה חיילים על הרצף האוטיסטי יעשו היסטוריה בעוד כשבוע כאשר יתחילו בקורס קצינים. שלושת החיילים מחזיקים בתפקידים מסווגים. רב"ט נ', שמשרת בחטיבת ההגנה בסייבר באגף התקשוב, התגייס דרך תכנית "תתקדמו": תוכנית צבאית לגיוס חיילים על הרצף האוטיסטי. בשונה מהאופציות האחרות הקיימות, מדובר בתוכנית צבאית לגיוס מלא, ולא התנדבותי.

"קיבלו את זה טוב. הם הכירו אותי והסתכלו על האדם שאני קודם כל"

בריאיון לYNET סיפר נ' ואמר כי "לאחר טירונות וקורס הגעתי לחטיבת ההגנה בסייבר, וההתקאלמות הייתה קלה. החברים שלי עזרו לי ולימדו אותי את העבודה הנדרשת". נ' הסביר כי כמעט אף אחד כלל לא ידע על היותו על הרצף האוטיסטי. "כדי שלא יכלילו אותי", הסביר. "בהמשך סיפרתי רק לחלק מהם, שקיבלו את זה טוב. הם הכירו אותי והסתכלו על האדם שאני קודם כל", אמר.

נ' שרצה עוד שנים קודם להיות קצין אמר: "קצונה הייתה חלום עבורי. האמנתי שכמו שגייסו אותנו, גם זה יגיע. כל אחד ואחד מאיתנו הוכיח את רצינותו ואת יכולותיו, כפי שרק המתאימים ביותר יוצאים לקצונה. אני מאמין שנהווה השראה לחיילים נוספים כמונו, ,ואין ספק שהצבא ילמד מכך רבות. שינוי החשיבה, התפיסה והראיה בנושא הזה תיפתח המון אפשרויות".

היום הבינלאומי למען זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות

נזכיר כי אמש (ה') צויין בעולם היום הבינלאומי למען זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות ומקומות רבים בארץ הוארו באור סגול. הארת המבנים הרבים נעשתה במסגרת מיזם "לילה סגול" בהובלת מפעל הפיס, מרכז השלטון המקומי, מרכז  השלטון האזורי ועמותת "שווים" למען שילובם של אנשים עם מוגבלויות בחברה, בקהילה ובעבודה.

בניין עיריית חיפה

בניין עיריית חיפה צילום: דוברות עיריית חיפה

בבתי הספר יעבירו המורים מערכי שיעור העוסקים בשילוב 

כ-200 מבנים מוארים הלילה בסגול, ביניהם: רשויות ברחבי הארץ, משרדי ממשלה, שגרירויות ברחבי העולם, משטרת ישראל, התעשייה האווירית ועוד. נושא הפרויקט השנה הוא "מתן הזדמנות שווה לאנשים עם מוגבלויות בתעסוקה, בקהילה ובחברה". ברשתות החברתיות ובמגוון פלטפורמות נוספות מועלים תכנים המקדמים את הנושא, תוך שימת דגש על שיתופי פעולה נרחבים בין כלל הגורמים הרלוונטיים למען קידום החזון. גם משרד החינוך הצטרף השנה למיזם: בבתי הספר יעבירו המורים מערכי שיעור העוסקים בשילוב ובהכלה של השונה, ובנוסף המשרד מאיר חמישה בניינים ברחבי הארץ.

השגרירות

השגרירות צילום: שגרירות ישראל באוזבקיסטן

גם השגרירות באוזבקיסטן הוארה

אחד משגרירויות ישראל בעולם שהאירה את מבנה השגרירות בסגול היא שגרירות ישראל באוזבקיסטן. אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס אמר: "מפעל הפיס חרת על דגלו את נושא השילוב, התמיכה והקידום של אנשים עם מוגבלויות בישראל והציב אותו כאחד מחמשת תחומי הליבה של הארגון בזירה החברתית".