על רקע הסערה: המשטרה תחקור את נסיבות מותו של הצעיר במזרח ירושלים

הסתיימה חקירתם של שני שוטרי משמר הגבול, שחשודים בגרימת מוות ברשלנות. החקירה החלה בעקבות מותו של איאד אלחאלאק, תושב מזרח ירושלים בן 32 עם אוטיזם, מירי שוטרים במהלך השבת. ח"כ איימן עודה: "זוהי רוחו של הכיבוש, ויש לה גיבוי מהממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/20 08:11 ח בסיון התשפ

על רקע הסערה: המשטרה תחקור את נסיבות מותו של הצעיר במזרח ירושלים
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

בחקירתו במח"ש טען אחד משוטרי מג"ב החשוד בגרימת מותו ברשלנות של איאד אלחאלאק, בן 32 ממזרח ירושלים עם אוטיזם, כי הוא ופקודו הבחינו במרדף שמתנהל אחרי המנוח - וביצעו נוהל מעצר חשוד, כך פורסם אתמול ב ynet.

סנגוריו של אחד השוטרים, עורכי הדין אפרת נחמני בר ואלון פורת, אומרים כי השוטר ומפקדו קיבלו הכוונה משוטרי מחוז ירושלים באזור שער האריות כי הפלסטיני הנמלט הינו מחבל מסוכן, דבר שהוביל את השניים לפתוח אחריו במרדף במטרה למנוע פיגוע.

נזכיר, איאד אלחאלק, צעיר ערבי כבן 31 עם אוטיזים, נורה על ידי שוטר מג"ב בקרבת ביתו, באזור שער האריות בעיר העתיקה בירושלים, השוטרים חשדו בו כי הוא מחבל, אך כפי הנראה לא פעלו על פי הנהלים, והאירוע עדיין בחקירה.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הגיב לאחר צאת השבת על האירוע: "אני משתתף בכאבה של משפחת אלחלאק ומביע צער על מותו של איאד, צעיר עם צרכים מיוחדים. האירוע נבדק כמתחייב בחוק, ונפעל בהתאם לממצאים כדי למנוע מקרים דומים. עד לסיום הבדיקה, לא נחרוץ את דינם של השוטרים. הם נדרשים לקבל החלטות גורליות בשניות, בשטח רווי פיגועים תוך סכנה תדירה לחייהם".

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה התייחס בראיון ברשת ב' למותו של הצעיר הערבי במזרח ירושלים ואמר: "ברור שהיה מקום לאיפוק ולבדיקה. אם חשבו שיש בידו חפץ מסוים, למה לירות בו? אין אפשרות להשתלט עליו? אין דרכים? זוהי רוחו של הכיבוש, ויש לה גיבוי מהממשלה".

על החקירה שמח"ש צפויה לבצע על הירי אמר עודה: "זו מחלקה שלאף אחד אין אמון בה. צריכה להיות חקירה רצינית על ידי גוף נטרלי. אפשר להקים גוף כזה שיבדוק את הנסיבות"