נהגים היזהרו מקנסות: השינוי הדרמטי בכביש אחד מתחיל היום

רפורמת משרד התחבורה בכביש אחד במסגרתו נתיב אחד יהפוך לנתיב רב תפוסה (נתיב 3+), מתחילה. לאחר מספר שבועות של פיילוט, החל מהיום תתחיל משטרת ישראל לחלק דוחות על סך 500 שקלים

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/22 15:58 ז בכסלו התשפג

נהגים היזהרו מקנסות: השינוי הדרמטי בכביש אחד מתחיל היום
כביש אחד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מהיום יחולקו קנסות: לפני מספר שבועות יצאה יוזמת משרד התחבורה לנתיב רב תפוסה (נר"ת) המכונה גם "נתיב 3+" לדרך והוא מיועד רק לרכבים בהם נוסעים לפחות שלושה אנשים. הנתיב עצמו נפתח כבר לפני מספר שבועות כשבמשרד התחבורה ובמשטרת ישראל נתנו לציבור זמן להתרגל לשינוי, אך החל מהיום (ו') תתחיל האכיפה בנתיב ויחולקו קנסות.

הנתיב - רק בשעות הבוקר

משרד התחבורה הודיעה כי הנר"ת יפעל בימי ראשון-חמישי בשעות העומס בבוקר (שבהן אסורה תנועת משאיות במקטע) בין 06:30 ל-09:30, ובימי שישי בין השעות 12:00 עד 17:00 בצהריים, לפני כניסת השבת. בשאר השעות הנתיב יהיה פתוח לנסיעה לכל משתמשי הדרך. עוד נכתב כי לאחר השלמת העבודות תחל משטרת ישראל באכיפה, ונסיעה ב"נתיב פלוס" שלא כדין תגרור קנס של 500 שקל.

כביש אחד

כביש אחד צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

רק בקטע הדרך מתל אביב לירושלים

קטע הכביש שהוכרז כנר"ת הוא הקטע בכביש אחד שבין מחלף דניאל למחלף הראל לכיוון מזרח, מתל אביב לירושלים. אורכו של הנתיב הוא כ-26 קילומטר ונכון לעכשיו לא מתכננים במשרד התחבורה ליזום נתיב דומה גם בצד ההפוך.