מחבל שתכנן להתנקש ברב עובדיה יוסף יגורש לצרפת

סלאח חמורי, מחבל בעל אזרחות צרפתית ששוחרר בעסקת שליט והמשיך בפעילות טרור, יסיים מחר תקופת מעצר מנהלי ויגורש לצרפת | שקד: "לא ייתכן כי מחבלים כמו חמורי יזכו למעמד בישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/22 15:18 ז בכסלו התשפג

מחבל שתכנן להתנקש ברב עובדיה יוסף יגורש לצרפת
הרב עובדיה יוסף זצ"ל, צילום: oav Ari Dudkevitch / FLASH90

מהלך מבורך: נשללה תושבותו של המחבל סלאח חמורי והוא יגורש לצרפת. חמורי הוא פעיל טרור של החזית העממית, בעל אזרחות צרפתית שעצור בימים אלה במעצר מנהלי ומחר הוא עתיד להשתחרר. עם סיום המעצר, הוא יגורש בהקדם לצרפת.

תכנן להתנקש ברב עובדיה ושוחרר בעסקת שליט

מי שקידמה את המהלך היא שרת הפנים, איילת שקד, בהסכמת שר המשפטים ובהמלצת שירות הביטחון. חמורי מקדם מגיל צעיר פעולות טרור וניצל את היותו תושב ישראל למעשים אלה. במסגרת פעילותו שהה מספר פעמים במעצר ובמאסר בגין פעילות ביטחונית פעל למימון פעילות וגיוס נוספים ואף קשר קשר לביצוע פיגוע ברב עובדיה יוסף. בעקבות מעשיו אלה נגזרו עליו שבע שנות מאסר בפועל. בהמשך, שוחרר מהכלא במסגרת עסקת שליט.

בית כלא. אילוסטרציה

בית כלא. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

גם לאחר שחרורו מהמאסר הוא ממשיך בפעילותו העוינת, החמורה והמשמעותית כנגד מדינת ישראל. גורמי הביטחון התריעו כי יש לקדם את המהלך בדחיפות לאור פעילותו של חמורי. השרה שקד חתמה באוקטובר 2021 על ביטול התושבות של חמורי, אך בעקבות פסק הדין שניתן ביולי 2022 בבית המשפט העליון, נדרש קיום הליך שלילת המעמד מחדש וקבלת החלטה נוספת לאור קביעות בית המשפט בהיבטי התכלית ההצהרתית.

שקד: "להיאבק בטרור בכל הכלים"

שרת הפנים, איילת שקד, בירכה: "עלינו להיאבק בטרור בכל הכלים הקיימים ברשותנו. לא ייתכן כי מחבלים כמו חמורי יזכו למעמד בישראל אני מברכת על סיום ההליך, ביטול מעמדו וגירושו מהארץ".