אחרי שחתמה על צו הגירוש, שקד פונה לשר לבטחון פנים: "תעדכן אותי כשיבוצע בפועל"

שרת הפנים פנתה לשר לביטחון הפנים בבקשה לגרש את קרובי משפחתו של המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב לפני כ-6 שנים: "להרתיע מחבלים פוטנציאליים מביצוע מעשים דומים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/09/22 08:41 ג בתשרי התשפג

אחרי שחתמה על צו הגירוש, שקד פונה לשר לבטחון פנים: "תעדכן אותי כשיבוצע בפועל"
שקד , צילום: Marc Israel Sellem/POOL

שרת הפנים איילת שקד פנתה לשר לביטחון הפנים עמר בר-לב, בבקשה לגרש את קרובי משפחתו של המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים בינואר 2017, פאדי אל-קנבר, בו נרצחו ארבעה חיילי צה"ל, זאת לאחר שהורתה לשלול לאלתר את מעמדם לאחר אישור בית הדין לעררים.

הפיגוע בארמון הנציב, 8 בינואר 2017 |

המשאית ששימשה את המחבל שביצע את הפיגוע בארמון הנציב, 8 בינואר 2017 | צילום: Sebi Berens/Flash90

"דחיפות הפעולה מקבלת משנה תוקף"

שקד כתבה לבר-לב כי לשבעת בני המשפחה שמעמדם נשלל אין כל עילה חוקית לשהות בישראל וככל שהם נמצאים בשטחה, הרי הם שוהים שלא כדין ויש להרחיקם בהתאם לחוק הכניסה לישראל. "בעוד שדברים אלו תקפים לכל שוהה שלא כדין, במקרה הזה קיימת חשיבות רבה במיוחד להרחיקם באופן מידי על מנת להשיג את תכלית ההחלטה ופסק הדין - להרתיע מחבלים פוטנציאליים מביצוע מעשים דומים".

"בתקופה ביטחונית מתוחה זו, דחיפות הפעולה מקבלת משנה תוקף, שכן מחובתנו כלפי אזרחי מדינת ישראל היא לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת להגן על הציבור פני הטרור הרצחני שמאיים להרים את ראשו".

עוד ציינה שקד כי האחריות הביצועית על הרחקת שוהים שלא כדין תושבי יהודה ושומרון מונחת על כתפי משטרת ישראל ומשמר הגבול, "על כן, אני פונה אליך בתור השר האמון על כוחות הביטחון על מנת שתפעל לגרש את קרובי המשפחה של המחבל באופן מידי וכן כי תעדכן אותי על ביצוע ההחלטה בפועל".

הפיגוע בארמון הנציב |

הפיגוע בארמון הנציב | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שקד: "ממשיכה לפעול ולדאוג שהן לא יהיו כאן"

שרת הפנים, איילת שקד: "אני פועלת לגירוש משפחות מחבלים. אחרי ששללתי את מעמדן, כעת אני ממשיכה לפעול ולדאוג שהן לא יהיו כאן. זו חובתי כשרת פנים בממשלת ישראל, להמשיך להילחם עבור המשפחות השכולות ועבור יקיריהן ששילמו את המחיר הכבד של הטרור. מדינת ישראל צריכה להילחם בטרור בכל האמצעים העומדים לרשותה והגיע זמן להשתמש גם בכלי זה לצורך הרתעה".