הרב שי פירון נגד הליכוד ונעם: "רגע עצוב ומסוכן"

שר החינוך לשעבר יוצא בביקורת נגד ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לאבי מעוז: "ליקוי מאורות דמוקרטי, מוסרי, יהודי וציבורי, יש כאן עקירת הנשמה מהגוף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/22 11:03 ז בכסלו התשפג

הרב שי פירון נגד הליכוד ונעם: "רגע עצוב ומסוכן"
צילום: Flash90

"חייבים שלא לעמוד מנגד": חבר הכנסת אבי מעוז רשם בתחילת השבוע הישג כאשר חתם על הסכם בין הליכוד לבין סיעת ׳נעם׳ בראשותו. לפי ההסכם תוקם רשות לזהות לאומית-יהודית במשרד ראש הממשלה שבראשה יעמוד סגן שר במשרד ראש הממשלה - ח״כ אבי מעוז - מטעם ׳נעם׳. סגן השר ח״כ מעוז יהיה אחראי גם על הארגון ׳נתיב׳ ועל יחידות נוספות. שר החינוך לשעבר, הרב שי פירון כתב היום פוסט בפייסבוק (ה') בו הוא מוחה בתוקף על ההסכם ואומר כי אי אפשר שהוא יעבור בשתיקה.

נתניהו עם מעוז

נתניהו עם מעוז צילום: הליכוד

"מאז פרסום תוצאות הבחירות, חשבתי שנכון שכללי הדמוקרטיה יישמרו. צד אחד ניצח, בבהירות, ועתה מוטלת עליו החובה להוביל את המדינה בהתאם להשקפת עולמו. אבל, ההסכם המסתמן עם ח"כ אבי מעוז אינו יכול לעבור בשתיקה. הוא ליקוי מאורות דמוקרטי, מוסרי, יהודי וציבורי", אמר הרב פירון. 

נקבל הוראות מקומיסר התרבות והרוח

עוד הוסיף ואמר כי "ח"כ אבי מעוז מייצג מנדט אחד בכנסת, סיעת יחיד, והוא, ורק הוא, יקבל את האחריות על תכניות הלימודים במשרד החינוך. אל תתבלבלו, השאלה אינה רק אם ארגונים חילוניים כאלה ואחרים יוכלו ללמד בבתי הספר. השאלה היא אפילו אם הרב שרלו, הרב בני לאו או הרבנית מלכה פיוטרקובסקי יוכלו להשמיע את קולם". 

לטענת שר החינוך לשעבר, מינוי זה יביא לשליטה על שיקול הדעת של המנהלים והמחנכים. "אל תתבלבלו. המשמעות היא שבמקום לנהל ויכוח ראוי על תפיסות החינוך, נקבל הוראות מקומיסר התרבות והרוח. אל תתבלבלו. המשמעות היא שליטה על שיקול הדעת של מנהלים ומנהלות, ובעיקר, שלילת הכוח של אנשי חינוך לעצב זהות ואחריות. כן, גם אני מוטרד ממצב הזהות היהודית והזהות הלאומית.  כן, גם אני מציע להשקיע יותר בתכניות פנים בית ספריות, ופחות בהסתמכות על גורמי חוץ", אמר שי פירון. 

משרד החינוך יעסוק במתמטיקה ואנגלית ואבי מעוז יחנך את ילדינו

עוד הוסיף ואמר כי "אבל השינוי צריך להיעשות בשיח, בשולחן עגול, בהעמקה ולא בסיסמאות. הדיון צריך להיעשות בהשתתפותם של אנשי חינוך ולא מעל הראש שלהם.  תיקון איננו הריסה, בטח לא חורבן. אבל מכאן ועד העברת האחריות לסמכותו של אדם אחד, המייצג מנדט אחד, שעמדותיו ודעותיו זרות לרוב מוחלט של אזרחי ישראל, המרחק גדול". 

בסיום דבריו אמר כי "ואם לא די בכך, יש כאן עקירת הנשמה מהגוף. משרד החינוך יעסוק במתמטיקה ואנגלית ואבי מעוז יחנך את ילדינו. זהו ליקוי מאורות חמור. זהו רגע עצוב ומסוכן. וחייבים, חייבים שלא לעמוד מנגד".