נחתם הסכם בין הליכוד ובין נעם: אלו שלושת ההישגים של אבי מעוז

לפי ההסכם שנחתם בין שתי המפלגות, תוקם רשות לזהות לאומית-יהודית במשרד ראש הממשלה שבראשה יעמוד סגן שר במשרד ראש הממשלה - אבי מעוז | נתניהו וסמוטריץ' צפויים להיפגש בפעם ראשונה מאז יום שלישי שעבר

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/11/22 19:59 ג בכסלו התשפג

נחתם הסכם בין הליכוד ובין נעם: אלו שלושת ההישגים של אבי מעוז
מעוז ונתניהו לאחר החתימה, צילום: דוברות

גורמים פוליטיים אמרו היום בשיחה עם חדשות כיפה כי בסבירות גבוהה ייחתמו היום ומחר הסכמים חלקיים (נספח תפקידים) עם מפלגות נעם וש"ס. הערב (א') נחתם ההסכם בין מפלגות הליכוד ונעם, וחבר הכנסת אבי מעוז יכול לרשום לזכותו שלושה הישגים.

  1. תוקם רשות לזהות לאומית-יהודית במשרד ראש הממשלה.
  2. מעוז ימונה לסגן שר במשרד ראש הממשלה.
  3. מעוז יהיה אחראי גם על הארגון ׳נתיב׳ ועל יחידות נוספות.

נזכיר כי בשבוע שעבר רשימת הציונות הדתית התפצלה באופן רשמי בדיון בוועדה המסדרת בכנסת, לשלוש סיעות, כאשר נעם בראשות אבי מעוז עם מנדט אחד. ביום שני שעבר פרסמנו את הדרישות שהציג מעוז בשיחות המשא ומתן לצורך הצטרפות לממשלה בראשות בנימין נתניהו. אחת מהתנאים היה כי בטפסים ממשלתיים לא יתאפשר לכתוב הורה 1 והורה 2 אלא רק אבא אימא ואחר.

"לא לאפשר לשוחרי הרע לגזול מאיתנו את ההישגים שהגענו אליהם"

עו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת ארגון "משפחה חדשה", אמרה הערב בתגובה לחתימה על ההסכם בין שתי המפלגות כי "היום נפתחו שערי הממשלה והקואליציה הבאה בפני אלו שמבקשים להחזיר את ישראל לימי הביניים ולהוציא את הנשים, לא רק מהחיים הציבוריים, אלא מהמרחב הציבורי כולו. עד כה חתרנו להביא למציאות שוויונית יותר, מהיום עלינו להיאבק שלא לאפשר לשוחרי הרע לגזול מאיתנו את ההישגים שהגענו אליהם. הציבור החופשי בישראל לא יוותר".

התפקיד שסמוטריץ' וגפני רוצים

סיעת דגל התורה בראשות משה גפני והציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ', חושקות בתפקיד אחד - הוועדה לשירותי דת ומיזמי תשתית לאומיים. הוויכוח למעשה החל עם ההעברה המסתמנת של המשרד לשירותי דת למפלגת ש"ס. בציונות הדתית אמנם הסכימו לוותר על התיק, אבל לא על שליטה מסוימת בשירותי הדת בישראל, ולצד דאגה לאינטרסים של הציבור הדתי לאומי גם לעמוד בראש הוועדה לשירותי דת שבכנסת האחרונה הייתה בשליטת חברת הכנסת יוליה מלינובסקי. 

גורמים פוליטיים אומרים לחדשות כיפה כי בסיעת דגל התורה בתוך יהדות התורה מעוניינים בוועדה, אבל לא להשאיר אותה כוועדה עצמאית אלא להחזיר אותה להיות חלק מוועדת הפנים ולהציב בראשות ועדת הפנים איש מטעמם, כאשר אחד השמות שעולים הוא חבר הכנסת יעקב אשר. 

על פי גורמים בקואליציה, ביהדות התורה רוצים לבטל את הוועדה בטענה שמדובר בוועדה מתריסה שהוקמה על ידי ממשלת השינוי רק על מנת להעביר את הרפורמות של השר כהנא.

המשימה של נתניהו

מי שיצטרך למצוא את הפשרה הוא כמובן ראש הממשלה המיועד נתניהו שהיום נפגש עם מנהיגי יהדות התורה חברי הכנסת יצחק גולדקנופף ומשה גפני. בהמשך הערב ייפגש נתניהו גם עם סמוטריץ', אחרי שהשניים לא נפגשו מאז יום שלישי האחרון.