הלוחם מהתקרית בחברון מדבר לראשונה: "המצב הנפשי שלי רע מאוד"

הלוחם שקיבל 10 ימים בכלא צבאי בעקבות דבריו לפעילי שמאל קיצוני בחברון, מתייחס לתקרית בפעם הראשונה, ומסביר כי כלל לא הוכשר להתמודד עם אזרחים: "לא היה דיבור ברמת הפרטי פרטים איך להילחם באנרכיסטים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/11/22 18:10 ו בכסלו התשפג

הלוחם מהתקרית בחברון מדבר לראשונה: "המצב הנפשי שלי רע מאוד"
הלוחם שנשפט, צילום: צילום מסך

לוחם חטיבת גבעתי שנכנס ל-10 ימים בכלא הצבאי לאחר שתועד אומר לפעילי שמאל קיצוני כי "בן גביר יעשה פה סדר", ואף קילל אותם, מתבטא הערב (ד') לראשונה מאז אותה תקרית ביום שישי האחרון בחברון.

"אנחנו בני אדם ולא רובוטים"

עדות הלוחם הובאה לאלישע בן קימון באתר ynet, ובה הסביר כי במהלך הכשרתו ללוחמה כלל לא דובר על איך מתמודדים עם אזרחים. "בהכשרה התעסקתי באיך להילחם. לא היה דיבור ברמת הפרטי פרטים איך להילחם באנרכיסטים". עוד הוא אמר למפקדים: "אנחנו בני אדם ולא רובוטים, עושים טעויות ולומדים מהן".

תחילה ציין הלוחם כי הוא סגר 21 ימים בבסיס. "הסד"כ בפלוגה היה נמוך ולא ישנתי בכלל. זה יחד עם הלחץ השפיע על התגובה. נפגעתי בצורה קשה מכך שהפרצוף שלי בכל הארץ. המצב הנפשי שלי רע מאוד... התנהגותי לא הייתה נכונה, אבל בוא נזכור שתקפו אותנו פיזית ונפשית. שמעתי שאני אשם, שזה בסדר שתקפו אתכם. אני מבקש להישפט לגופו של עניין".

לאחר הערעור המח"ט קבע - העונש ישאר

הלוחם שהתבטא בצורה שאינה הולמת, הושעה מפעילות מבצעית עד לסיום התחקיר הצה"לי שפורסם הבוקר. לאחר שהודה במעשיו, הורשע במסגרת ההליך המשמעתי ונגזרו עליו עשרה ימי מחבוש. אתמול, הגיש הלוחם ערר על תוצאות ההליך. במקביל, בעקבות פגם שנפל בהליך המשמעתי, הוחלט להורות על העמדתו לדין מחדש בפני מפקד חטיבת גבעתי, אשר הרשיע את הלוחם בשנית, וגזר עליו עשרה ימי מחבוש בבסיס הכליאה הצבאי.

בזמן העמדתו לדין, הודה הלוחם במעשיו, הביע חרטה, ציין כי הוא מבין את חומרת המעשים וקיבל על עצמו את האחריות לביצוע העבירה. המח"ט הסביר ללוחם כי באפשרותו להגיש בקשת המתקה, במסגרתה יישקלו כלל השיקולים, כמקובל. עם זאת מפקד החטיבה אמר לחייל כי באפשרותו לבקש עוד בקשה להקלה בעונש.