אביו של לוחם גבעתי שהושעה מדבר לראשונה: "מה שפורסם היה חלקי"

צה"ל השעה שני לוחמים בשל התקרית האלימה בחברון, והיום אביו של אחד מהם מדבר לראשונה: "לצערנו הרב, אנרכיסטים באו להפריע להם במהלך עבדות הקודש שלהם בשמירה על האזרחים, הם באו והפריעו והציקו להם, את זה לא רואים בסרטונים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/11/22 15:59 ג בכסלו התשפג

אביו של לוחם גבעתי שהושעה מדבר לראשונה: "מה שפורסם היה חלקי"
צילום: צילום מסך

בעקבות אירוע האלימות שהתפתח בחברון ביום שישי בין פעילי שמאל קיצוני ובין לוחמי צה"ל מגדוד צבר של חטיבת גבעתי, הושעו שני לוחמים. לטענת הפעילים, הם יצאו לחברון "לביקור סולידיות עם משפחות פלשתיניות אחרי האלימות של השבת האחרונה, וחוו אלימות פיזית ומילולית מצד החיילים בשטח", כפי שניתן לראות בתיעוד. אביו של אחד מהלוחמים מדבר היום (א') לראשונה. 

"אנרכיסטים באו להפריע להם במהלך עבדות הקודש שלהם"

אביו של החייל אומר כי הוא מגבה את בנו ועומד מאחוריו: "אנחנו מגבים את כל חיילנו שעומדים על משמר ארצנו ואנחנו אוהבים את חיילי צה"ל, אוהבים את מדינת ישראל ואת עם ישראל. הבן שלי הוא חייל גיבור, החיילים שהיו באירוע הם גיבורים, אנחנו מלווים אותם כבר חצי שנה בחברון, רואים את המאמצים שלהם, את העשייה היומיומית שלהן יום ולילה במסירות נפש כדי להגן על עם ישראל בצורה הטובה ביותר כדי שאנחנו נוכל לישון בשקט".

האב מסביר כי התיעוד שפורסם בו נראה בנו הוא חלקי ומגמתי וכי מתועדת בו התגובה לפרובוקציה של פעילי השמאל: "לצערנו הרב, אנרכיסטים באו להפריע להם במהלך עבדות הקודש שלהם בשמירה על האזרחים, הם באו והפריעו והציקו להם, את זה לא רואים בסרטונים. מה שפורסם הוא פרסום חלקי, הבן שלי מספר שהציקו להם, ירקו עליהם, קיללו אותם, הובילו אותם לאמירות פוליטיות".

"מצפה מהמפקדים ומכל שדרת הפיקוד לגבות את החיילים"

עוד הוא קורא לפיקוד הבכיר בצה"ל לגבות את החיילים: "התחושה של החיילים היא קשה שבמקום להתמודד עם האויב הם צריכים להתעסק עם יהודים שבאים להפריע להם במשימתם. מדוע שוטר שמפריעים לו במהלך עבודתו יכול לעצור את המפריע ואילו לחייל שהפרעה לעבודתו היא פיקוח נפש ממש יכולים להפריע? מדוע לא יוצאים כנגד התופעה הזו? חבל שאנחנו צריכים להתעסק בדברים כאלה ולא באיומים האמתיים". 

לסיום הוא אומר כי המציאות שהחיילים נמצאים בה היא קשה וסיזיפית. "אם חס וחלילה מפגע היה מנצל את האירוע ופוגע בחיילים את מי היינו מאשימים? אנחנו מגבים את החיילים ועומדים מאחוריהם לפעול כנגד מי שמפריע להם בעבודתם. אני מצפה מהמפקדים ומכל שדרת הפיקוד לגבות את החיילים, לתת להם גב וביטחון במה שהם עושים, וכל מי שמפריע להם – שיטופל".

התקרית בחברון: