עורכת דינו של החשוד ברצח יורי וולקוב ז"ל: עשה שימוש ב"מברג פשוט"

מעצרו של עדי מזרחי החשוד ברצח יורי וולקוב ז"ל במעבר חציה בעיר חולון הוארך בשישה ימים | עורכת הדין אורית חיון האשימה את המשטרה כי החשוד ברצח עדי מזרחי הוחזק "בתנאי מעצר לא אנושיים כשהוא לא ישן ולא אוכל וללא שירותים במשך ארבעה ימים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/22 16:19 ו בכסלו התשפג

עורכת דינו של החשוד ברצח יורי וולקוב ז"ל: עשה שימוש ב"מברג פשוט"
החשוד ברצח, עדי מזרחי, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

בית המשפט השלום בתל אביב האריך היום (ד') בשישה ימים את מעצרו של עדי מזרחי החשוד ברצח יורי וולקוב ז"ל במעבר חציה בעיר חולון בשבוע שעבר. בניסיון לשבור את שתיקתו של החשוד, לחקירה הובאה גם חברתו של מזרחי שנמצאת בהריון מתקדם, אולם המהלך לא צלח. בשבוע שעבר החברה נחקרה בחשד לשיבוש החקירה.

כלי הרצח המדובר הוא "מברג פשוט"

במהלך הדיון טען נציג ימ"ר תל אביב שהחשוד הודה במעשה, ואף שיחזר כיצד דקר את וולקוב ז"ל. פרקליטתו של החשוד, השופטת אביטל אמסלם נתבקשה על ידי נציג המשטרה להאריך את מעצרו של מזרחי ב-15 ימים. "החשוד הודה שיצא מהבית עם הכלי שאיתו ביצע את הרצח, ושחזר את האירוע בפני החוקרים בחדר החקירות", טען הנציג. אחד מהחורים בחקירה הוא הכלי שבאמצעותו בוצע מעשה הרצח. 

פרקליטתו של החשוד, עורכת הדין אורית חיון, ציינה כי כלי הרצח המדובר הוא "מברג פשוט". בנוסף היא האשימה את המשטרה כי החשוד ברצח הוחזק "בתנאי מעצר לא אנושיים כשהוא לא ישן ולא אוכל וללא שירותים במשך ארבעה ימים". עוד היא טענה: "אמרתם לו שהאישום 'לא הולך לרצח' ושכדאי לו להודות. את כל זה עשיתם בחדר לא מוקלט ובשיחה לא מתועדת". במשטרה דחו את הדברים.

בנוסף לכך שהחוקרים לא הצליחו לגלות באיזה כלי רצח השתמש מזרחי, טרם נמצא גם הנייד שלו. מהחקירה עלה כי לאחר ביצוע המעשה הוא לא סיפר לחברתו את שאירע, אולם ביקש ממנה לעשות שימוש בטלפון שלה בטענה ששלו אינו תקין. על פי החשד הוא השתמש בטלפון שלה כדי להסתייע בחבריו בשיבוש החקירה והעלמת הקטנוע שבו השתמש. תרגיל החקירה הזה לא צלח ומזרחי דבק בשתיקתו.

בנוסף, ניסו החוקרים לערוך עימות בינו לבין החבר שלקח את הקטנוע. במהלך ניסיון העימות, החשוד ברצח שתק, ומנגד החבר חזר על אותה גרסה ואמר כי לא התכוון לשבש את החקירה ואמר עוד כי מצא שיש מי שמוכן למכור את הקטנוע.