"לא מחכים לחקיקה": המשטרה עצרה אדם ששרף ציוד בניה במיליונים

נגד צעיר בן 22 משיבלי יוגש כתב אישום בחשד שאיים על קבלנים בצפון ודרס מהם דמי חסות. במסגרת הפרשה שרף החשוד ארבע אתרי בניה וגרם לנזק עצום. היום יוגש נגדו כתב אישום

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/22 09:36 ו בכסלו התשפג

"לא מחכים לחקיקה": המשטרה עצרה אדם ששרף ציוד בניה במיליונים
שריפת אתרי הבניה, אילוסטרציה, צילום: Michael Giladi/Flash90

הפרוטקשן בצפון: שוטרי המחוז הצפוני חשפו פרשיית סחיטה של קבלנים במסגרתה הוצתו כלים הנדסיים (באגרים) ומבנים ארעיים כחלק ממאבקים  בן עבריינים על גביית דמי חסות מאתרי בנייה בצפון. במשך מספר חודשים ניהלו חוקרי מחוז צפון מהיחידה ללוחמה בפשיעה במרחב עמקים חקירה סמויה בחשד לסחיטה של קבלנים תוך כדי הצתה של כלי צ.מ.ה ומבנים באתרי הבניה. הרקע לארועים הוא מאבק על מתן שירותי "שמירה" וניסיון השתלטות על אותם אתרים.

נזק מוערך של למעלה ממיליון ש"ח

מחומר החקירה עלה כי החשוד, בן 22 תושב שיבלי הגיע ל-3 אתרי בנייה בצפון: טמרה בעמק, כפר יחזקאל וקיבוץ גזית וגרם להם לנזק מוערך של למעלה ממיליון ש"ח לכלים ההנדסיים ולקרוואנים, זאת במטרה לגרום לאותם קבלנים להעסיק אותו כשומר באתרי בניה ולא את המתחרים שלו. בסיום החקירה אספו החוקרים די ראיות כנגד החשוד בגין עבירות של סחיטה באיומים והצתות ב-4 אירועים שונים ופרקליטות מחוז צפון תגיש נגדו הבוקר כתב אישום ובקשה למעצרו עד תום ההליכים. 

מפקד המחוז הצפוני דורש שינוי חקיקה

מפקד מחוז צפון, ניצב שוקי חתוכה אמר כי "אנו נאבקים בתופעת גביית דמי חסות, במסווה של מתן שירותי שמירה, בכל הכלים העומדים לרשותנו. פעילות חקירה כנגד חשודים וארגונים, ומניעת פשיעה חקלאית. עד כה, לתופעת "השמירה" לא ניתן מענה הולם בחקיקה, עובדה שמנוצלת על ידי עבריינים אשר מנצלים את המוניטין שלהם להפחיד את הקורבנות, ואף גורמים לנזקים כבדים לקבלנים. כל זאת במטרה להרוויח כסף קל תוך דחיקת רגליהם של חברות שמירה לגיטמיות שפועלות לפי החוק, או עבריינים מתחרים".

ארכיון

פעילות המשטרה, ארכיון צילום: דוברות המשטרה

מפקד המחוז הצפוני העביר גם דרישה מחברי הכנסת לתת למשטרה כלים חוקיים להתמודד עם הפשיעה הכלכלית ואמר: "יחד עם זאת אנחנו לא מחכים לחקיקה ופועלים בכל האמצעים והיצירתיות  כדי להביא לחיסול פעילותם והעמדתם לדין. אני מקווה ששינוי החקיקה המבוקש יקודם במהירות ויאפשר למשטרה ולמערכת אכיפת החוק לפעול בצורה יעילה הרבה יותר כנגד התופעה, אשר השתרשה באוכלוסיות ואזורים מסויימים במשך עשרות שנים".