המפכ"ל דווח על הפיגוע כשאירח 34 מפכ"לים: "מחבל הרוג זה מה שאני רוצה"

הפיגוע הבוקר תפס את קובי שבתאי בעת שאירח משלחות של קולגות מרחבי העולם. בתגובה לחיסול המחבל, שיבח המפכ"ל את השוטרים שהיו בזירה ואמר: "השוטרים פעלו כמצופה וכנדרש משוטרים במשטרת ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/22 18:23 ה בכסלו התשפג

המפכ"ל דווח על הפיגוע כשאירח 34 מפכ"לים: "מחבל הרוג זה מה שאני רוצה"
קובי שבתאי, צילום: Flash90

פיגוע הדריסה הבוקר: חיילת בת 20 נפצעה היום (ג') באורח קשה בפיגוע דריסה בבנימין. המחבל, ראני אבו-עלי מהכפר ביתוניא, האיץ את רכבו סמוך לתחנת הדלק בצומת מעבר מכמש הסמוך לכוכב יעקב, פגע בחיילת ונמלט מהמקום. כוחות הביטחון פתחו במרדף אחריו עד שנוטרל וחוסל. החיילת פונתה לבית החולים שערי צדק עם חבלת ראש קשה. 

צפו במפכ"ל מברך את השוטרים:

המפכ"ל שיבח את השוטרים באירוע

המפכ"ל קובי שבתאי דווח על הפיגוע במהלך כנס המפכ"לים בו מארחת השבוע משטרת ישראל 45 משלחות של מפכ"לים מ-34 מדינות, תוך כדי הכנס שוחח עם השוטרים רס"ל דוד יואל ורס"ב מנשה נפתלי ממחוז ש"י ואמר: "עשיתם פעילות מצויינת, הזיהוי הראשוני שלכם על רכב חשוד עוד לפני שידעתם על האירוע ואחר כך הקישור לאירוע עצמו ובמבחן התוצאה מחבל הרוג זה מה שאני רוצה לראות". 

כוכב יעקב

כוכב יעקב צילום: גוגל

בהמשך התייחס שבתאי לפעילות השוטרים בזירה ואמר: "אני רוצה להביע את הערכתי לשוטרים על חתירה למגע, דבקות במשימה, על מקצועיות שבסופו של דבר חיסלו את המחבל שביצע את הפיגוע, זה מה שאנחנו מצפים מהשוטרים שלנו. השוטרים פעלו כמצופה וכנדרש משוטרים במשטרת ישראל. אני רוצה לאחל החלמה מהירה לחיילת שנפגעה בפיגוע".

רכב המחבל

רכב המחבל צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ביצעו חסימה וביצעו ירי מדוייק

"ביצענו את הסיור בכביש 60 ופתאום הבחנו ברכב שנסע בפראות ומסכן את התנועה", תיאר השוטר דוד יואל את מהלך תגובתם של השוטרים. "ביצענו חסימה בעפרה והמשכנו במרדף. בתוך כדי אנחנו שומעים בקשר על פיגוע שהתרחש באזור פסגות והבנו שזה הרכב של המחבל. ביצענו ירי מדויק לגלגלי הרכב והמשכנו במרדף".

יו"ר עוצמה יהודית והשר המיועד לבטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר קרא היום למפכ"ל להעניק צל"שים לשני השוטרים. לדבריו: "מדובר בשוטרים גיבורים שביצעו מרדף בקור רוח אחר המחבל ולא נרתעו גם כשהמחבל המשיך בנסיעה פרועה וסיכן את חייהם. אני קורא למפכ"ל להעניק לשוטרים עוד הערב צל"שים על חיסול המחבל".