"היא מדממת": כך נשמעה שיחת החירום למד"א אחרי הפיגוע

חיילת צעירה נפצעה בראשה באורח קשה במהלך פיגוע דריסה בבנימין, וקצין מג"ב ששהה במקום הזעיק את כוחות ההצלה, כך נשמעה השיחה | השוטרים זיהו רכב חשוד ואז הבינו שמדובר במחבל

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/22 14:30 ה בכסלו התשפג

"היא מדממת": כך נשמעה שיחת החירום למד"א אחרי הפיגוע
זירת הפיגוע ליד כוכב יעקב, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חיילת בת 20 נפצעה היום (ג') באורח קשה בפיגוע דריסה בבנימין. המחבל, ראני אבו-עלי מהכפר ביתוניא, האיץ את רכבו סמוך לתחנת הדלק של היישוב כוכב יעקב, פגע בחיילת ונמלט מהמקום. כוחות הביטחון פתחו במרדף אחריו עד שנוטרל וחוסל. החיילת פונתה לבית החולים שערי צדק עם חבלת ראש קשה. 

כך נשמעה השיחה למוקד החירום של מד"א

קצין מג"ב, רפ"ק שמואל דומן, חייג למד"א שניות לאחר הפיגוע כדי לדווח על האירוע. בהקלטה נשמע דומן מתאר למוקדן החירום של מד"א את ההתרחשות ומסביר כי מדובר בפיגוע, "דריסה. אני פה איתה. הרכב ברח והיא מדממת מהראש ונמצאת בהכרה". מוקדן מד"א הנחה אותו להפעיל לחץ על הדימום עם בד נקי. 

האזינו לשיחה עם מוקד החירום של מד"א 

רכב המחבל מהפיגוע ליד כוכב יעקב

רכב המחבל מהפיגוע ליד כוכב יעקב צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

השוטרים שנטרלו את המחבל, רס"ל דוד יואל ורס"ב מנשה נפתלי, זיהו רכב חשוד נוסע במהירות ובאותו הזמן התקבל דיווח על הפיגוע. "הם מבינים מיד כי הרכב אחריו הם מבצעים מרדף מעורב בפיגוע הדריסה ומבצעים ירי מדויק לעבר גלגלי הרכב, פוגעים בגלגלים, החשוד ממשיך בנסיעה מגיע למחסום משטרתי ומבצע פרסה. השוטרים ממשיכים במרדף אחריו מצליחים לעוצרו, חותרים למגע, שוברים את חלון הרכב ומשתלטים על המחבל".