בן גביר רוקן את המשרדים - כך הגיבו ביהדות התורה

ההסכם הראשוני בין יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר לראש הממשלה המיועד נתניהו הונח אמש על שולחן הכנסת ובמפלגת יהדות התורה זועמים על סעיפים בהסכם שפוגעים במשרדי הממשלה אותם בקשו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/11/22 09:44 ה בכסלו התשפג

בן גביר רוקן את המשרדים - כך הגיבו ביהדות התורה
גפני וגולדקנופף, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בדרך להקמת ממשלת ימין בראשות בנימין נתניהו, הראשון לחתום היה יו"ר עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר. הלילה הונח ההסכם הראשוני בין השניים על שולחן הכנסת ובו מופיע פירוט של התפקידים שיקבל בן גביר, ולא כולם בגוש נתניהו שמחים מהסעיפים בהסכם. 

7 התפקידים שיקבל בן גביר

על פי ההסכם בן גביר מקבל יותר תפקידים מחברי כנסת ויוכל להעניק תפקיד גם לחבר הכנסת הנורווגי שייכנס בעתיד. בסך הכל תקבל עוצמה יהודית את התפקידים: השר לביטחון לאומי, השר לפיתוח הנגב והגליל ושר המורשת, שני סגני שרים, ואת הועדות ביטחון פנים וקרן ישראל (ברוטציה).

הסעיפים שמרוקנים את המשרד לשוויון חברתי

הסעיפים שמרוקנים את המשרד לשוויון חברתי.

עיון בסעיפי ההסכם מלמד כי בעוצמה יהודית מרוקנים שניים מהמשרדים אותם ביקשו במפלגת יהדות התורה, במשרד לשוויון חברתי, גם אגף הצעירים וגם אגף אזרחים יועברו למשרד לפיתוח הנגב והגליל בראשות יצחק וסרלאוף, ובמשרד ירושלים יילקחו מספר תקנים לטובת משרד המורשת בראשות הרב עמיחי אליהו. 

ביהדות התורה זועמים הבוקר על נתניהו על כך ששניים מהמשרדים שרצו מרוקנים לטובת עוצמה יהודית, גורמים במפלגה אומרים בשיחה עם חדשות כיפה, "אנחנו מצפים מהליכוד להציג לנו סל תפקידים חדש לאור ריקון התפקידים לבן גביר".