התקרית בחברון: הלוחם שהתבטא פוליטית מול פעיל שמאל נידון ל-10 ימי מאסר

לוחם גדוד 'צבר' שנשמע מתבטא פוליטית במהלך אירוע אלימות בחברון נשפט על ידי מפקדיו ונידון לעשרה ימי מאסר בכלא צבאי | בן גביר: "חציית קו אדום, הגיע הזמן לעשות פה סדר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/22 07:36 ה בכסלו התשפג

התקרית בחברון: הלוחם שהתבטא פוליטית מול פעיל שמאל נידון ל-10 ימי מאסר
אילוסטרציה, צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

עשרה ימי מאסר על התבטאות פוליטית: בחברון התפתח ביום שישי האחרון אירוע אלימות בין פעילי שמאל קיצוני ובין לוחמי צה"ל מגדוד צבר של חטיבת גבעתי. לטענת הפעילים, הם יצאו לחברון "לביקור סולידיות עם משפחות פלשתיניות אחרי האלימות של השבת האחרונה, וחוו אלימות פיזית ומילולית מצד החיילים בשטח", כפי שניתן לראות בתיעוד. בעקבות האירוע המתועד, בצה"ל החליטו להשעות את שני לוחמים.

הבוקר (ג'), מפקדיו של הלוחם גדוד 'צבר' שתועד מקלל את פעילי השמאל, נשפט על ידי מפקדיו ונידון לעשרה ימי מאסר בכלא הצבאי. נציין כי הלוחם אמר בתיעוד: "בן גביר יעשה פה סדר", ולא הכה פיזית את הפעילים, וחקירתו של הלוחם שתועד מכה מפגין נמשכת במצ"ח.

בן גביר: מצער מאוד שדווקא הוא נשלח לכלא רק בגלל שהגיב לאנרכיסטים

יו"ר עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר הגיב להחלטת המפקדים : "מצער מאוד שחייל שסובל מהטרדות של אנרכיסטים ושונאי ישראל שמדביקים לו מצלמה לפרצוף וצועקים לו "בן גביר, בן גביר" והוא מגיב, דווקא הוא נשלח לכלא, רק בגלל שהזכיר את השם שלי והגיב לאנרכיסטים". 

בן גביר

בן גביר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הוא הוסיף ואמר כי "המסר בענישה מרפה את ידי החיילים ולא מחזק אותם במאבק מול הטרור. גם בזה הגיע הזמן לעשות פה סדר ולתת גב לחיילים הגיבורים שלנו".

אם תרצו: ברור שאילו היה מזכיר את מירב מיכאלי לא היה מקבל עונש בכלל

בתגובה לעונש שהוטל על החייל בחברון, מסר מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו:"לתת עשרה ימים בכלא לחייל בגלל שהזכיר שם של פוליטיקאי זה מופרך והזוי. ברור שאילו היה מזכיר את מירב מיכאלי לא היה מקבל עונש בכלל. ואם מישהו היה מעז להעניש אותו - כל התקשורת וארגוני החתרנות היו מקימים קול זעקה. 

עוד הוסיף ואמר כי "ברור לכל אזרחי ישראל שעושים כאן משחק פוליטי על הגב של החיילים. עצוב שחשוב למפקדים בכירים להתיישר עם הקו של עיתון הארץ וארגוני החתרנות במימון מדינות זרות.  אבל חיילים יקרים שלנו, תזכרו תמיד. עם ישראל כולו איתכם. אנחנו נגיע גם בחמישי וגם בשישי אליכם לחברון לוודא שאתם זוכרים כמה שאנחנו אוהבים אתכם".