מתקרבים לחתימה: התקדמות משמעותית במו"מ בין הליכוד לציונות הדתית

שתי המפלגות הודיעו כי השיחות בין צוותי המשא ומתן התקדמו והגיעו לסף חתימה ולהסכמות, בין היתר הציונות הדתית הסכימה על מינוי יו"ר הכנסת זמני

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/22 07:17 ה בכסלו התשפג

מתקרבים לחתימה: התקדמות משמעותית במו"מ בין הליכוד לציונות הדתית
נתניהו וסמוטריץ', צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

התקדמות במשא ומתן הקואליציוני: בהודעה שפרסמו הבוקר (ג') הליכוד והציונות הדתית, הודיעו שתי המפלגות כי חלה התקדמות במשא ומתן והן הגיעו לסף חתימה ולהסכמות במרבית הנושאים. המשא ומתן צפוי להימשך גם היום.

הציונות הדתית הבהירה כי בניגוד לפרסומים, היא אינה מתנגדת למינוי יו״ר כנסת זמני והיא נעתרה הלילה לבקשת ראש הממשלה המיועד נתניהו למינוי יו״ר כנסת זמני באופן מיידי.

בן גביר נגד סמוטריץ': "יש סיעות שמתנגדות להחלפת יו"ר הכנסת"

כאמור, אחת הטענות נגד הציונות הדתית היא שהמפלגה לא רוצים להחליף את יו"ר הכנסת. יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, תקף את סמוטריץ' במפלגתו עקב סירובם לתמוך בהחלפת יו"ר הכנסת.

"הטרור לא מחכה לנו, האלימות לא מחכה לנו, האנרכיסטים פועלים בשטח. אין זמן, חייבים להתחיל בהליכים להקמת ממשלה. אני מבין שיש סיעות מהקואליציה העתידית שלא רוצות לתמוך בהחלפת יו"ר הכנסת וזו טעות קשה. אני קורא לכל סיעות הקואליציה העתידית להודיע כבר היום על תמיכה בהחלפת יו"ר הכנסת", אמר יו"ר עוצמה יהודית.

בן גביר וסמוטריץ

בן גביר וסמוטריץ' צילום: Flash90

זהו הצעד הראשון והחשוב ואסור לבזבז זמן יקר

עוד הוסיף ואמר כי "נמשיך לנהל משא ומתן עם הליכוד, נמשיך לדון בסוגיות שחשובות לנו אבל וזה אבל גדול מוכחים להתחיל בתהליך, מוכרחים לנהל את מדינת ישראל וזה מתחיל כאן בכנסת. החלפת יו"ר הכנסת זהו הצעד הראשון והחשוב ואסור לבזבז זמן יקר. יותר משנה וחצי חכינו לרגעים האלה שאנחנו יכולים למשול, בואו נמשול".

גורם בציונות הדתית בתגובה למתקפה של בן גביר: "אנחנו לא החסם למינוי יו"ר כנסת, לא פנו אלינו בנושא".