"אנחנו מאוד אופטימיים": מה קרה בפגישה של נתניהו וסמוטריץ'

אחרי נתק ממושך של כמעט שבוע שלם, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ישבו אמש לשיחה בארבע עיניים | בציונות הדתית אופטימיים לקראת הפגישה החשובה שתתקיים היום

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/11/22 13:52 ד בכסלו התשפג

"אנחנו מאוד אופטימיים": מה קרה בפגישה של נתניהו וסמוטריץ'
סמוטריץ' ונתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

התקדמות במשא ומתן הקואליציוני: אחרי שלא נפגשו מאז יום שלישי שעבר, יו"ר מפלגת הצינות הדתית בצלאל סמוטריץ' נפגש הלילה עם ראש הממשלה המיועד נתניהו, פגישה שהייתה טובה, אך הפגישה המכרעת עדיין לפנינו. 

גורמים המעורים בפרטים מספרים לחדשות כיפה כי הפגישה אתמול התחילה באופן מצומצם, רק נתניהו וסמוטריץ' ובהמשך לאור האווירה הטובה הורחבה הפגישה גם לצוותי המשא ומתן. במהלך הפגישה מיפו סמוטריץ' ונתניהו את המחלוקות שנותרו ביניהם בדרך להקמת ממשלת ימין על מנת להזדרז עם הקמתה. היום ייפגשו שוב צוותי המשא ומתן בפגישה שמוגדרת כחשובה יותר ועשויה להביא לפריצת דרך.

"הלילה נדע אם הרצון הטוב מוביל להסכמות"

גורם בציונות הדתית התייחס בשיחה עם חדשות כיפה להתקדמות במשא ומתן ואמר: "הלילה נדע אם הרצון הטוב מוביל להסכמות, אנחנו מאוד אופטימיים וייתכן שנראה חתימה על הסכמים בקרוב מאוד". כפי שדיווחנו אתמול, לא מעט מחלוקות נותרו לנתניהו דווקא מול יהדות התורה, גם פגישת נתניהו עם ראשי יהדות התורה לא הניבה התקדמות. 

התנאי של גפני לנתניהו והזעם ביהדות התורה: "מנסים לשחד ח״כים"

יו"ר מפלגת דגל התורה חבר הכנסת משה גפני אמראתמול (א') לנתניהו, "הפגישות הנפרדות ביהדות התורה לא מקובלות עלינו. כמו בפגישות צוותי המו"מ, אם נתניהו/הליכוד רוצים להיפגש - זה צריך להיות איתי ועם ידידי ח"כ גולדקנופף ביחד". זאת על רקע הפגישות של נתניהו היום עם כל ראשי סיעות הקואליציה. 

"זה לא מקובל עלינו"

גורם ביהדות התורה על הוסיף ואמר בשיחה עם חדשות כיפה מה עומד מאחורי ההודעה הזועמת של גפני: ״הליכוד מנסה לעשות הפרד ומשול ביהדות התורה, מציעים לגפני וגולדקנוף הצעות בלי תיאום ומנסים לשחד ח״כים, זה לא מקובל עלינו״. הגורם הסביר כי אמנם אין תרחיש בו דגל התורה תחתום על הסכם קואליציוני בלי אגודת ישראל, אך בליכוד מנסים להפעיל לחץ לחתימה מהירה באמצעות תפקידים מפתים.