אבי מעוז מוותר: "לא העליתי את מצעדי הגאווה בהסכמים הקואליציוניים"

יו"ר נעם פתח את ישיבת הסיעה, הרגיע את החוששים ואמר כי בא לשרת "את כל עם ישראל" | בדבריו הזכיר את ימי היכרותו עם ראש הממשלה המיועד איתו חתם על ההסכם הקואליציוני: "אקבל אחריות על ארגון נתיב. מבחינתי זו סגירת מעגל"

אלעד הומינר עמיאל ירחי עמיאל ירחי ואלעד הומינר, חדשות כיפה 28/11/22 14:37 ד בכסלו התשפג

אבי מעוז מוותר: "לא העליתי את מצעדי הגאווה בהסכמים הקואליציוניים"
אבי מעוז, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אמש נחתם ההסכם בין מפלגות הליכוד ונעם, וחבר הכנסת אבי מעוז רשם לזכותו שלושה הישגים: הקמת רשות לזהות לאומית-יהודית במשרד ראש הממשלה, מעוז עצמו ימונה לסגן שר במשרד ראש הממשלה, ויהיה אחראי גם על הארגון ׳נתיב׳ ועל יחידות נוספות. היום (ב') בפתח ישיבת הסיעה בכנסת, נשא מעוז דברים ופנה לכלל עם ישראל: "אל תתבלבלו, אין מה לדאוג. אחיכם ובשרכם אנוכי".

"פונה מכאן לכל עם ישראל"

בפתח דבריו אמר מעוז כי הוא מודע לקולות הדואגים מכך שיהיה חלק מהממשלה הבאה, ולשיימינג ולהכפשות שמופנים כלפיו, זאת לצד קולות של אהדה. "אני פונה מכאן לכל עם ישראל: אל תתבלבלו, אין מה לדאוג. אחיכם ובשרכם אנוכי. באתי לשרת את מדינת ישראל ואת כל תושביה על פי אמונתי ודעותיי. אמשיך בכך בנחישות, ברגישות לכל אדם ובאהבה למדינת ישראל ולכל אחד ואחד מתושביה". עוד אמר: "לא העליתי את מצעדי הגאווה בהסכמים הקואליציוניים".

אתמול כאמור נחתם נספח הסכם הקואליציוני של נעם עם הליכוד. "בעזרת השם אקבל אחריות על ארגון נתיב. מבחינתי זו סגירת מעגל", אמר מעוז, והסביר: "מאותה הפגישה לפני שלושים ושמונה שנים עם ראש הממשלה המיועד, שאף ציין זאת בספרו, ועד היום, אני קשור אל המאבק ההרואי של אסירי ציון ומסורבי העלייה ברצונם לעלות לארץ".

"נפלה בחלקי הזכות להיות שותף פעיל בתהליך שיבת ציון. תחילת חלקי במאבק הייתה במשך שנה וחצי של פעילות ברחבי העולם, יחד עם אביטל שרנסקי, מתוך מטרה להביא לשחרורם של אסירי ציון, ובראשם נתן שרנסקי, מסורביי העלייה וכל יהדות ברית המועצות לשעבר, או כפי שנקראו אז 'יהדות הדממה'".

"קבלת האחריות על ארגון נתיב תחתום את מעורבותי הפעילה בתהליך שיבת ציון"

מעוז אמר כי כתוצאה ממאבקם באותם ימים וכתוצאה ממאבקם של רבים רבים אחרים, בתוכם ארגון נתיב - אז 'לשכת הקשר' - "נפלו חומות הברזל של ברית המועצות לשעבר, ועלייתם של למעלה ממיליון יהודים התאפשרה והייתה למציאות קיימת".

"מבחינתי האישית, סגירת המעגל עם קבלת האחריות על ארגון נתיב תחתום את מעורבותי הפעילה בתהליך שיבת ציון המופלא של עם ישראל השב מארבע קצוות תבל אל ארצו ומקומם בה את מדינתו".