בזכות ספר תהלים: ניצלו חיי הפצוע הקשה מהפיגוע בירושלים

הנפגע שהיה בדרכו למירון נפצע באורח קשה בפיגוע בכניסה לירושלים לאחר שרסיס עף לכיוונו וספר תהלים שהיה לו בכיס בלם את מהירותו של החפץ וייתכן שכך מנע פציעה קשה יותר

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/22 18:56 ג בכסלו התשפג

בזכות ספר תהלים: ניצלו חיי הפצוע הקשה מהפיגוע בירושלים
צילום: דוברות שערי צדק

"זה מה שעוזר": במרכז הרפואי שערי צדק, טופלו 23 פצועים מהפיגועים שהתרחשו ביום רביעי בכניסה לעיר ולשכונת רמות. מתוכם, 6 פצועים שטופלו בדרגות פציעה שונות ו-17 נפגעי חרדה. בערב שבת, הגיעו מנכ"ל בית החולים, פרופ' עופר מרין, הרב הפוסק של בית החולים, הרב אשר וייס ורב בית החולים הרב משה פלג לבקר את פצועי הפיגוע הקטלני בכניסה לירושלים.

הרסיס חדר וקרע את הספר לכל עוביו עד לאותו עמוד ובאותם מילים

אחד הפצועים, גבר כבן 62, שהגיע במצב קשה והתאושש לאחר סדרת ניתוחים להוצאת הרסיסים מגופו, הדהים את המבקרים כשסיפר על הנס שקרה לו. המאושפז הפתיע את מנכ"ל בית החולים ואת הרבנים לאחר שהראה להם את ספר תהלים שהיה צמוד אליו בעת הפיגוע כשהיה בדרכו לנסיעה מביתו למירון.

צילום: שערי צדק

רסיס אחד פגע בכריכה האחורית של התהלים, חדר פנימה אל תוך הספר ונעצר בפרק קכ"ד בתהילים בפסוק: "נפשנו כציפור נמלטה מפח יוקשים ואנחנו נמלטנו". הרסיס חדר וקרע את הספר לכל עוביו עד לאותו עמוד ובאותם מילים. הפצוע שביקש לא להיחשף אישר לפרסם את צילום ספר התהלים הקרוע מבחוץ ומבפנים וביקש להדגיש שלוש מילים בצמוד לתמונה המרגשת של הספר שהיה בידיו: "זה מה שעוזר".

טדסה טשומה הובא למנוחות: "זכית להיות סמל לעלייה"

הנרצח השני בפיגוע הקשה בירושלים, טדסה טשומה, הובא למנוחות בירושלים. רבים ממכריו של טדסה אחזו בתמונתו וממיררו בבכי בעת ההספדים "קהילות ירושלים" בהר המנוחות בגבעת שאול. טדסה, בן 50 ואב לשישה ילדים נרצח בפיגוע הקשה בירושלים שגבה גם את חייו של אריה שצ'ופק, תלמיד הישיבה בן ה-16.

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

רב הקהילה האתיופית אמר במסע הלוויה: "קשה לי לומר שאתה לא איתנו. החיוך והסלחנות שלך תרמו לנו לקהילה, הנאמנות שלך לשמירת מצוות. ביום שלישי ישבת לידי בחיוך ובשמחה. הגורל היה כבר גמור. טדסה, פרנסת משפחה בכבוד. ביום הסיגד שלא רצית להיות בעבודה אבל עול הפרנסה הוא מבריאת העולם. הכאב והצער עוד ילוו אותנו".