לאחר 3 ימים: מת מפצעיו הפצוע האנוש בפיגוע בכניסה לירושלים

בשערי צדק נקבע מותו של ההרוג השני מהפיגוע בכניסה לירושלים, טדסה טשומה בן מאדה הי"ד, שנפצע אנושות ואושפז בבית החולים מיום רביעי | הנשיא הרצוג ספד: "נעצבנו מאד כשראינו הערב את תמונתו הממוסגרת וההודעה הקשה על מותו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/22 18:05 ב בכסלו התשפג

לאחר 3 ימים: מת מפצעיו הפצוע האנוש בפיגוע בכניסה לירושלים
צילום: באדיבות המשפחה

מניין הנרצחים בפיגוע עלה ל-2: בית החולים שערי צדק הודיע הערב (מוצאי שבת) כי טדסה טשומה בן מאדה הי"ד שנפצע אנושות בפיגוע בכניסה לירושלים, נפטר מפצעיו בערב שבת. טשומה, בן 50 במותו, עלה מאתיופיה לפני כ-21 שנים, והתגורר בשנים האחרונות בירושלים, הותיר אחריו אישה ושני ילדים. הלווייתו של טדסה תתקיים מחר בשעה 12:30 בצהריים בבית ההספד ׳קהילת ירושלים׳ בהר המנוחות בגבעת שאול.

צילום: באדיבות המשפחה

הנרצח נפגע בזירת הפיצוץ הראשון בפיגוע הכפול בבירה, בתחנת אוטובוס בכניסה לעיר. מיום רביעי טופלו במרכז הרפואי שערי צדק 23 פצועים מהפיגועים בכניסה לעיר ורמות. מתוכם, 6 פצועים שטופלו בדרגות פציעה שונות ו-17 נפגעי חרדה.

שערי צדק: הצוותים נלחמו על חייו אך פציעתו הייתה אנושה מאוד

מבית החולים שערי צדק נמסר: "בשערי צדק נפטר בערב שבת טדסה טשומה בן מאדה ז"ל שנפצע אנושות בפיגוע בכניסה לירושלים. צוותי הטראומה וטיפול נמרץ של  שערי צדק נלחמו על חייו אך לצערנו פציעתו הייתה אנושה מאוד. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה ושולחים את תנחומינו. משפחתו של טדסה ז"ל מודה לעם ישראל על התמיכה ומבקשת לכבד את פרטיותה ולהימנע מפניה לבני המשפחה.

הרצוג: התפללנו לנס אך נעצבנו מאד

נשיא המדינה, יצחק הרצוג ספד לטדסה וסיפר כי פגש אותו לפני כמה חודשים: "לפני כמה חודשים פגשה מיכל את טדסה טשומה ז״ל במקום עבודתו כצורף בוגר של פרויקט מקסים בשם מג'מריה של אמנים מוכשרים יוצאי אתיופיה. בשבוע שחלף התפללנו לנס לאחר שנפצע קשה בפיגוע בירושלים. נעצבנו מאד כשראינו הערב את תמונתו הממוסגרת וההודעה הקשה על מותו. תנחומינו למשפחתו היקרה ואוהביו".

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ספד לטדסה: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של טדסה טשומה בן מאדה, שנפצע אנושות בפיגוע בכניסה לירושלים ונפטר בסוף השבוע מפצעיו. בשבוע שעבר ביקרתי את משפחתו המסורה שעטפה אותו בחום ובאהבה, ואת הרופאים שנלחמו בגבורה על חייו כנגד כל הסיכויים. אני מחבק את המשפחה בשעה קשה זו. יהי זכרו ברוך".

ראש הממשלה היוצא, יאיר לפיד, ספד: "הלב נשבר מצער על פטירתו של טדסה טשומה, שנפצע אנושות בפיגוע בירושלים בשבוע שעבר. צוותי הרפואה נלחמו על חייו עד הרגע האחרון. טשומה, עלה לישראל מאתיופיה לפני 21 שנה, והותיר אחריו אישה ושני ילדים. בשם ממשלת ישראל ואזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו וחבריו. יהי זכרו ברוך". 

"נועד לגדולות": אריה שצ'ופק הי"ד הובא למנוחות

כאמור, בפיגוע הראשון שאירע בכניסה לירושלים נרצח אריה שצ'ופק תלמיד ישיבה בן ה-15. חברו של אריה נפצע באופן קשה מאוד והרופאים נאבקu על חייו. אריה למד בישיבה קטנה, ישיבת "הרי יהודה" שבמושב בית מאיר והיה תלמיד שיעור ב'. הלוויתו החלה ברחבת בית הכנסת "בוסטון" שבשכונת הר נוף.

אריה הי"ד

אריה הי"ד צילום: באגדית המשפחה

מנהל תלמוד תורה בו למד אריה, הרב נפתלי שרייבר, ספד בדמעות לתלמידו שנרצח: "אריה היום לא הרגיש טוב והתלבט אם להישאר בבית. הוא התגבר והשכים קום, החליט ללכת. ללכת לתפילה בישיבה, ללימוד. בחור צעיר שהתמודד חזק בכל הכוח. הוא אחז בתפילין ובלימוד. היה נועד לגדולות. אין אחד מהכיתה שראה פעם כעס אצל הילד הזה, אצל אריה. היה עוזר לכל אחד אפשרי. אהוב הבריות".