"לבטל את העוול ההיסטורי: "מועצה אזורית שומרון בקמפיין חדש

על רקע דיון בג"צ בעוד חודש, קוראים במועצה אזורית שומרון לביטול חוק ההתנתקות. בקמפיין החדש מציגים במועצה את חתימתו של נתניהו מלפני הבחירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/22 18:12 ל בחשון התשפג

"לבטל את העוול ההיסטורי: "מועצה אזורית שומרון בקמפיין חדש
מועצה אזורית שומרון, צילום: מועצה אזורית שומרון

ביטול חוק ההתנתקות: מועצה אזורית שומרון יוצאת בקמפיין שמחזק את הדרישה מהממשלה  הנכנסת לחוקק את ביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון והסדרת ישיבת חומש מיד עם הקמתה, וזאת לאור החשש מבג"צ אשר ידון בעוד כחודש בסוגייה. ראש המועצה יוסי דגן: "ביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון והסדרת ישיבת חומש, צריכים להיות המשימה הראשונה של הממשלה הלאומית הנכנסת. זה תיקון עוול מוסרי וערכי להסיר את אות הקין הזאת מספר החוקים. אנו מצפים לראות את זה קורה מיד עם הקמתה".

מודעות הקמפיין של מועצה אזורית שומרון

במודעות שפורסמו ברחבי הרשת וכלי התקשורת נכתב "זה הזמן לקיים, ממשלה לאומית מצילה את חומש ומבטלת את חוק ההתנתקות מצפון השומרון". במודעה מובא צילום החתימה של ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו על הצעת החוק, החוק היחיד בשנים האחרונות שנתניהו חתם עליו והוא אף חתום כאחד מיוזמי החוק. 

המודעה שפורסמה

המודעה שפורסמה צילום: מועצה אזורית שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, מגורש משא-נור בעצמו מסביר: "אין מוסרי ערכי ונכון, לממשלה הלאומית הנכנסת מלבטל את העוול ההיסטורי, שכולם מסכימים שהיה איוולת, ולבטל את חוק ההתנתקות בצפון השומרון, ולהסדיר את ישיבת חומש. אנחנו מחזקים את ראשי הסיעות הציונות הדתית ועוצמה יהודית, את כל הפועלים בממשלה הנרקמת בנושא, ומחזקים את רה"מ הנכנס שימשיך בפעילותו למען הנושא".

"זו הזדמנות להעביר את החוק ולהסיר את החרפה"

"בכל הכנסות מאז הגירוש, כולל הכנסת שבה ראש הממשלה היה אהוד אולמרט, הוגשה הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון והיא לא עברה והפעם זו הזדמנות להעביר את החוק ולהסיר את החרפה. זו דרישה שאין מוסרית ממנה ואנחנו מצפים לראות את ביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון והסדרת חומש קורים מיד עם הקמת הממשלה, ישנו בג"צ בעוד פחות מחודש ואין זמן להתמהמה בנושא, האחריות כעת בידים של הממשלה החדשה והיא חייבת להוכיח עצמה ולתקן העוול מיד עם הקמתה". דברי דגן. 

מועצה אזורית שומרון ואנשי חומש תחילה מקדמים את הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות בצפון השומרון בכל הכנסות מאז הגירוש. בכל הכנסות נרשמה תמיכה מרשימה בהצעת החוק. בין השאר בכנסת האחרונה אחד מהחתומים על הצעת החוק היה כאמור ראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו בעצמו יחד עם עוד עשרות רבות של חברי כנסת.