אולמרט על ההפסד לנתניהו: "השם הטוב שלו לא שווה הרבה"

ראש הממשלה לשעבר התייחס בראיון על הכרעת בית המשפט לקבל את תביעת הדיבה של משפחת נתניהו: "אין לי כוונה לערער על ההחלטה משפטית, אני מכבד את ההחלטה של השופט" | על בן גביר כשר לביטחון פנים הבא: "עסוק כל הזמן בהדלקת אש בכל מקום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/22 23:12 ב בכסלו התשפג

אולמרט על ההפסד לנתניהו: "השם הטוב שלו לא שווה הרבה"
אהוד אולמרט, צילום: Moshe Shai/FLASH90

בית המשפט השלום בתל אביב קיבל את תביעת הדיבה של בנימין נתניהו ומשפחתו נגד אהוד אולמרט ביום שני שעבר. פסק הדין עסק בתביעת הדיבה שהגישו ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ובני משפחתו נגד ראש הממשלה לשעבר. בני המשפחה דרשו מאולמרט סכום של 837,000 שקלים על כך שכינה אותם "חולי נפש", אך השופט פסק בסופו של דבר פיצויים נמוכים משמעותית בסכום של 62,500 שקלים בלבד. בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" שהתקיים הערב (מוצאי שבת), התייחס לראשונה ראש הממשלה לשעבר להפסד במשפט מול משפחת נתניהו.

משפחת נתניהו, ארכיון

משפחת נתניהו, ארכיון צילום: Kobi Gideon/GPO

"אין לי כוונה לערער על ההחלטה משפטית, אני מכבד את ההחלטה של השופט. מצד ההחלטה המשפטית יש אמירה מאוד בוטה של בית המשפט על משפחת נתניהו. להגיד ששמו הטוב של ראש הממשלה שווה 20 אלף שקלים – זה לומר שהשם הטוב שלו לא שווה הרבה. זו אמירה חריפה - במהות, בית המשפט אומר ששמו הטוב של ראש הממשלה שווה מעט מאוד", עקץ אולמרט בראיון.

אולמרט על בן גביר: מי שיהיה האחראי על הביטחון זה מי שעסוק כל הזמן בהדלקת אש 

במהלך הראיון, הביע ראש הממשלה לשעבר את דאגתו מיו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, במידה ואם הוא יכהן כשר לביטחון פנים הבא. "אני מודאג מאוד ומוטרד ולא מהמשפט. כשבן אדם פגוע – הוא לא צריך לנהל את המדינה. הוכח שגם רעייתו וגם בנו מעורבים בכל תהליכי קבלת ההחלטות של נתניהו. במקום שבו ראש ממשלת ישראל לוקח אבוקת אש ומדליק את המדינה כשהוא ממנה את בן גביר להיות השר לביטחון לאומי של מדינת ישראל – זה שיהיה ממונה על מג"ב, על שיח ג'ראח, על הנגב. ראינו איך הוא הדליק את המדינה ב'שומר החומות' ועשה את הפרובוקציות בשיח ג'ראח", אמר אולמרט.

בן גביר בזירת האירוע

בן גביר. צילום: דוברות עוצמה יהודית

עוד הוסיף ואמר כי "אנחנו נמצאים על סף אינתיפאדה שלישית. מי שאמור להיות האחראי על שמירת הביטחון האישי שלנו זה מי שעסוק כל הזמן בהדלקת אש בכל מקום - בחברון, בנגב, בירושלים ובכל מקום אחר. וכל זה נעשה ע"י ראש ממשלה שמוכן למכור את העוגנים הבסיסיים ביותר של החיים הדמוקרטיים שלנו כדי להציל את עצמו".