אולמרט ישלם עשרות אלפי שקלים למשפחת נתניהו: כך זה יתחלק

ראש הממשלה לשעבר שכינה את משפחת נתניהו "חולי נפש", ישלם 62,500 שקלים פיצויים, סכום נמוך מזה שדרשה המשפחה | השופט אמר בהכרעתו: "אולמרט לא הוכיח את עמידתו בהגנת אמת דיברתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/22 09:33 כז בחשון התשפג

אולמרט ישלם עשרות אלפי שקלים למשפחת נתניהו: כך זה יתחלק
משפחת נתניהו, ארכיון, צילום: Kobi Gideon/GPO

תביעת הדיבה של בנימין נתניהו ומשפחתו נגד אהוד אולמרט התקבלה בעיקרה, כך קבע הבוקר (ב') בית משפט השלום בתל אביב. פסק הדין עסק בתביעת הדיבה שהגישו ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ובני משפחתו נגד ראש הממשלה לשעבר. בני המשפחה דרשו מאולמרט סכום של 837,000 שקלים על כך שכינה אותם "חולי נפש", אך השופט פסק בסופו של דבר פיצויים נמוכים משמעותית בסכום של 62,500 שקלים בלבד. 

סגן נשיא בית המשפט, השופט עמית יריב, קבע כי הפיצויים מתחלקים לפי מידת הפגיעה בבני המשפחה. שרה תזכה ל-35 אלף שקלים, בנימין נתניהו יקבל מאולמרט 20 אלף, לרעייתו שרה 35 אלף, ובנם יאיר יקבל סכום 7,500 שקלים בלבד. נוסף על הפיצויים ישלם אולמרט שכר טרחה של 25 אלף שקלים ועוד הוצאות ביתך משפט בסכום של עשרת אלפים שקלים. לאולמרט ניתנה האפשרות לערער על פסק הדין בתוך 60 יום.

"אולמרט לא הוכיח את עמידתו בהגנת אמת דיברתי"

בקביעת הפיצוי לכל אחד מן התובעים, השופט ירב לקח בחשבון "את אופיים של הדברים שנאמרו, את היותם חלק משיח פוליטי, גם אם שיח החורג מן הראוי, את עיתוי אמירת הדברים ואת הבמה שבה נאמרו – אתר אינטרנט בעל זיהוי פוליטי מסוים". 

בדבריו קבע השופט כי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לא דיבר אמת ולא נהג בתום לב, לכן שתי ההגנות המרכזיות הקבועות בחוק לא עומדות לו. "מר אולמרט לא הוכיח את עמידתו בהגנת אמת דיברתי", אמר השופט יריב בהכרעתו. "ההתייחסות יכולה להשפיל, ואמירה כאילו הם יכולים להיות מסוכנים לציבור, התייחסות כזאת יש בה חומרה מיוחדת. המסקנה היא כי הפרסום הראשון הוא לשון הרע כהגדרתה בחוק".

"עוד עלילת דם התנפצה"

עו״ד יוסי כהן, פרקליטם של משפחת נתניהו, מסר הבוקר כי "עוד עלילת שקר נגד ראש הממשלה נתניהו, רעייתו ומשפחתו התנפצה". לדבריו, "היום נקבע שאהוד אולמרט שיקר".

"טוב לדעת שאפילו בעולם מטורף והזוי שבו הורגלנו שמותר להפיץ כל שקר גס ופוגעני נגד ראש הממשלה נתניהו, רעייתו ומשפחתו - הוצבו היום גבולות ברורים וחד משמעיים, ששמו סוף לשקר המרושע של אולמרט.

מיכל וולדיגר: אולמרט אשם ומברכת את בית המשפט שאכן כך פסק

חברת הכנסת מהציונות הדתית, מיכל וולדיגר, המתעסקת בתחום בריאות הנפש, הגיבה בעמוד הפייסבוק שלה להחלטת בית המשפט. "עוד בטרם שמעתי את ההחלטה במשפט נתניהו נגד אולמרט, ההכרעה שלי הייתה ברורה - אולמרט אשם ומברכת את בית המשפט שאכן כך פסק. אסור בתכלית האיסור להנמיך, לזלזל, לפגוע באחר, אבל בוודאי שאסור לעשות זאת על ידי שימוש במחלות ומגבלות ועל אחת כמה וכמה במחלות נפש", כתבה חברת הכנסת מהציונות הדתית.

היא הוסיפה ואמרה כי "הסטיגמות בתחום בריאות הנפש פוגעות במתמודדי הנפש ובחברה כולה. היא מרחיקה את הציבור מבקשת עזרה, מרחיקה את הציבור מפנייה לגורמי טיפול כאשר אוחז בהם קושי נפשי (דבר נורמלי ואנושי ועל פי הסטטיסטיקה בעולם המערבי כל אדם שלישי יזקק לסיוע מקצועי במהלך חייו), וללא טיפול ראוי המצב עלול להתדרדר ולהפוך למחלה כרונית שצובעת את האדם כולו. בואו כולנו נתגייס למיגור הסטיגמה ולהעלת המודעות לקשיים נפשיים, למניעתם ולטיפול בהם".