הליכוד תקף, ובציונות הדתית חושפים הכל: זה מה שקרה באמת

בציונות הדתית טוענים כי הם הסכימו לכל הצעת פשרה של נתניהו והאחרון חזר בו, ומתעקשים: "נעמוד על דרישותינו כדי להבטיח שמי שבחר ימין באמת יקבל ימין" | הליכוד: "עזוב את הג׳ובים ובוא לחתום עוד הערב על ממשלת ימין על מלא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/22 17:47 כט בחשון התשפג

הליכוד תקף, ובציונות הדתית חושפים הכל: זה מה שקרה באמת
נתניהו וסמוטריץ', צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

המגעים להרכבת ממשלת ימין בראשות ראש הממשלה המיועד ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו הולכים ומסתבכים. אתמול (ג') נפגש נתניהו עם יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ׳ אך היא נגמרה בנסיגה לאחור. בעקבות הפיצוץ, חברי הכנסת מהליכוד מתחילים לאבד את הסבלנות ותוקפים את יו"ר הציונות הדתית על התנהלותו במשא ובמתן להקמת הממשלה.

מנהל המשא ומתן הקואליציוני וחבר הכנסת מהליכוד, יריב לוין, תקף בחריפות שיחות סגורות את התנהלותו של סמוטריץ' במשא ומתן להקמת הממשלה, כך על פי פרסום של אתר וואלה. בציונות הדתית לא נשארו חייבים ותקפו בחזרה את הליכוד על מה שהם קוראים לו "משא ומתן לא רציני" שמנהל איתן הליכוד. בהודעה שיצאה מלשכתו שלחבר הכנסת סמוטריץ' חשפו מה היו הדרישות של המפלגה וכיצד נתניהו חזר בו לאחר שהסכימו לרובן. 

הציונות הדתית לליכוד: אז מי פה רוצה להקים ממשלה ומוותר ופרגמטי?

"ביקשנו את תיקי ביטחון, חינוך ודתות", אמרו בציונות הדתית, "נתניהו ביקש שנרד מביטחון וניקח אוצר עם אחריות על ההתיישבות והמנהל האזרחי - הסכמנו. ביקש שנעשה רוטציה על אוצר מול פנים ותחבורה של דרעי - הסכמנו. ביקש שנוותר על חינוך ונסתפק באחריות על חינוך דתי - הסכמנו. ביקשנו דתות, ביקשו שנוותר ונגיע להסכמות עם דרעי - הסכמנו".

אנחנו מציעים לליכוד להתחיל לנהל משא ומתן רציני

עוד הוסיפו ואמרו: "ואתמול בלילה. חזר בו מכל ההסכמות. לא אחריות מלאה על מנהל אזרחי. לא רוטציה עם תחבורה. לא אחריות על חינוך דתי. לא חלוקה בהסכמות על הדתות. אז מי פה רוצה להקים ממשלה ומוותר ופרגמטי. ומי פה מטרתו לרמוס להשפיל  ולהקטין את הציונות הדתית?! אנחנו מציעים לליכוד להתחיל לנהל משא ומתן רציני".  

בליכוד הגיבו למתקפה של הציונות הדתית: "בצלאל, ביום של פיגועי טרור רצחניים שבו הציבור מצפה להקמת ממשלה שתחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל - עזוב את הג׳ובים ובוא לחתום עוד הערב על הקמת ממשלת ימין על מלא".

מתקרבים לחתימה: אלו התיקים שש"ס תקבל

כאמור, בעוד המשא ומתן הקואליציוני בין יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לבין ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הגיעו שוב למבוי סתום, יו"ר ש"ס, אריה דרעי ומפלגתו מתקרבים לחתימה על ההסכם.

אריה דרעי

אריה דרעי צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בפגישה בין נתניהו לדרעי, סיכמו השניים כי ש"ס תקבל את תיק הפנים ואת תיק הבריאות, וכעבור שנתיים דרעי יעבור לכהן כשר האוצר. בנוסף יו"ר ש"ס ימונה לממלא מקום ראש הממשלה. חברו למפלגה, יעקב אביטן יחזור למשרד לשירותי דת ויכהן כשר הדתות.