לוין איבד את הסבלנות: "סמוטריץ' רוצה להשתלט על חצי ממשלה"

בעקבות הפיצוץ במשא ומתן להקמת הממשלה בין נתניהו לסמוטריץ' חברי הכנסת מהליכוד תוקפים את התנהלותו של יו"ר הציונות הדתית: "הוא רוצה להקים ממשלה בתוך ממשלה, שום דבר לא אידיאולוגי"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 23/11/22 16:57 כט בחשון התשפג

לוין איבד את הסבלנות: "סמוטריץ' רוצה להשתלט על חצי ממשלה"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המגעים להרכבת ממשלת ימין בראשות ראש הממשלה המיועד ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו הולכים ומסתבכים, למרות שאתמול (ג') נפגש נתניהו עם יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ׳ אך היא נגמרה בנסיגה לאחור. בעקבות הפיצוץ, חברי הכנסת מהליכוד מתחילים לאבד את הסבלנות ותוקפים את יו"ר הציונות הדתית על התנהלותו במשא ובמתן להקמת הממשלה.

נתניהו וסמוטריץ

נתניהו וסמוטריץ' צילום: ללא

לוין: סמוטריץ' רוצה לפרק את משרדי ממשלה

מנהל המשא ומתן הקואליציוני וחבר הכנסת מהליכוד, יריב לוין, תקף היום (ד') בשיחות סגורות את התנהלותו של יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' במשא ומתן להקמת הממשלה, כך על פי פרסום של אתר וואלה.

על פי הפרסום, לוין אמר בשיחה סגורה כי מטרתו של סמוטריץ' היא "להקים ממשלה בתוך ממשלה". עוד הוא טען כי הציונות הדתית רוצה לפרק משרדי ממשלה ו-"להשתלט על חצי ממשלה".

לוין: "שום דבר לא אידיאולוגי"

בנוסף, לוין מנה דוגמאות כמו הסירוב של הליכוד לאפשר לסמוטריץ' שליטה במועצת החינוך הממלכתי דתי במשרד החינוך, משרד שהליכוד מייעד לאחד מאנשיו וכן חשף כי סמוטריץ' דרש שליטה במערך הגיור, הנמצא כיום במשרד ראש הממשלה.

לחלופין, לדברי לוין, דרש סמוטריץ' סמכויות על ניהול המאבק בארגוני החרם והדה לגיטימציה במשרד החוץ וכן ארבע ועדות בכנסת מתוך 11 ששייכות לקואליציה. הוא אמר שמדובר ב"דרישות הזויות" וציין כי "שום דבר לא אידיאולוגי".

מהציונות הדתית נמסר בתגובה: ״המצב מחייב להקים ממשלה מיד ולא להתקוטט בתקשורת״.