לפיד סיים הערכת מצב ביטחונית: "אנחנו נגיע אליהם"

ראש הממשלה היוצא סיים את הערכת המצב הביטחונית, ובסופה נשא נאום בו התייחס לפיגוע המשולב בירושלים: "הורינו לעבות את הכוחות במרחב ירושלים בימים הקרובים, ולהגביר את הסריקות בכל הגזרות הרלוונטיות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/11/22 15:09 כט בחשון התשפג

לפיד סיים הערכת מצב ביטחונית: "אנחנו נגיע אליהם"
לפיד, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ראש הממשלה יאיר לפיד נשא בשעות הצהריים (ד') נאום בתום הערכת המצב הבטחונית שקיים עם שרי הבטחון וביטחון הפנים, צה"ל, שב"כ והמשטרה על שני האירועים החמורים מהיממה האחרונה: הפיגוע המשולב בו נרצח אריה שצ'ופק בן ה-16 משכונת הר נוף ו-18 בני אדם נוספים נפצעו. ובנוסף אירוע חטיפת גופתו של האזרח הישראלי טירן פרו בידי מחבלים ערבים. 

בהערכת המצב היום הורה ראש הממשלה לעבות את הכוחות במרחב ירושלים בימים הקרובים, ולהגביר את הסריקות בכל הגזרות הרלוונטיות. צה"ל, שב"כ והמשטרה פרוסים בשטח כדי לוודא שלא יהיו פיגועי המשך.

"נרצח רק מפני שהוא יהודי"

תחילה שלח ראש הממשלה היוצא את תנחומיו למשפחתו של אריה שצ'ופק, וספד: "נער שלא עשה דבר רע לאף אדם בעולם ונרצח רק מפני שהוא יהודי. אני שולח איחולי החלמה ורפואה שלמה לפצועים. הפיגוע המשולב בירושלים זה אירוע שונה באופיו ממה שראינו בשנים האחרונות. מתנהל כעת מאמץ מודיעיני נרחב שיביא לגילוי המחבלים הנתעבים, לגילוי מי שעומד מאחוריהם, ומי שמספק להם אמצעי לחימה".
 
לפיד פנה לאזרחי ישראל: "אנחנו נגיע אליהם. הם יכולים לברוח, הם יכולים להסתתר, זה לא יעזור להם. כוחות הבטחון יגיעו אליהם. אם הם יתנגדו הם יסוכלו. אם לא, אנחנו נמצה איתם את מלוא חומרת הדין".

"החוטפים ישלמו מחיר יקר"

בהמשך דבריו התייחס לפיד לאירוע חטיפתו של טירן פרו, צעיר ישראלי שהיה אמור מחר לחגוג את יום הולדתו ה-18, ונפצע אנושות בתאונת דרכים באזור ג'נין. "שוחחתי היום עם אביו של טירן, לפי עדות המשפחה החוטפים נכנסו לבית החולים, ניתקו מהמכשירים ילד שנאבק על חייו, וחטפו את גופתו".

טירן פרו

טירן פרו צילום: סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

 
"ישראל הוכיחה בחודשים האחרונים שאין מקום ואין מחבל שהיא לא יודעת להגיע אליו, מהקסבה בשכם, מחנה הפליטים בג'נין, לזירות קרובות ורחוקות. אם גופתו של טירן לא תוחזר, החוטפים ישלמו מחיר יקר. מדינת ישראל מתמודדת עם הטרור מיום הקמתה. אויבינו צריכים לדעת שאנחנו עומדים מולם מאוחדים וחזקים, עם אחד שיודע להתייצב יחד אל מול מבקשי נפשנו".

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il