עמית סגל: על זה המחלוקת בין סמוטריץ' לנתניהו

בעיצומו של המשבר במשא ומתן הקואליציוני בין מפלגת הליכוד למפלגת הציונות הדתית, הפרשן הסרוג עמית סגל עושה סדר, זאת הדרישה של סמוטריץ' שבליכוד לא מסכימים לה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/22 13:10 כט בחשון התשפג

עמית סגל: על זה המחלוקת בין סמוטריץ' לנתניהו
צילום: Flash90

המשא ומתן הקואליציוני בין יו"ר הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לבין ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הגיע הלילה שוב למבוי סתום. הפערים הם גם בנושאי תיקים וגם בסוגיות שנוגעות להתיישבות, הפרשן הפוליטי של חדשות 12 עושה סדר בסיבות לפיצוץ. 

סגל כתב הבוקר: "סלע המחלוקת בין הליכוד והציונות הדתית: האחריות על ההתיישבות.  סמוטריץ׳ דרש מתחילת המו״מ שהאחריות על המנהל האזרחי תועבר למשרדו, כדי לוודא את האכיפה על הבניה הפלסטינית הבלתי חוקית, על ההתיישבות ועל הטמעת המנהל האזרחי במשרדי הממשלה השונים. בליכוד מסרבים כעת, בין היתר בשל הרגישות המדינית".

נזכיר כי במהלך הלילה אמרו במפלגת הליכוד כי, "בניגוד להודעת הציונות הדתית, הליכוד לא חזר בו משום סיכום. סוכם עם בצלאל סמוטריץ׳ שיהיה שר האוצר הראשון ברוטציה ויקבל את משרד ההתיישבות ומשרד העליה והקליטה. מדובר בסיכום הוגן לכל הדעות, והליכוד עומד מאחוריו. עם זאת, הליכוד לא הסכים להיענות לדרישות חדשות שהציב סמוטריץ אחרי שהושג הסיכום זה להוציא שורה ארוכה של אגפים ממשרדי הממשלה האחרים ולהעביר גם אותם למשרד האוצר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן