פגישה לילית בין סמוטריץ ונתניהו נגמרה בפיצוץ: ״הליכוד חזר בו״

למרות שאמש נרשמה התקדמות במגעים להרכבת ממשלת ימין, פגישה לילית של ראש הממשלה המיועד נתניהו ויו״ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ נגמרה בנסיגה לאחור

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/11/22 00:28 כט בחשון התשפג

פגישה לילית בין סמוטריץ ונתניהו נגמרה בפיצוץ: ״הליכוד חזר בו״
סמוטריץ' ונתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המגעים להרכבת ממשלת ימין בראשות חבר הכנסת בנימין נתניהו הולכים ומסתבכים, למרות שאתמול נפגשו נתניהו ויו״ר מפלגת הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ ונרשמה התקדמות פגישה שהתקיימה הלילה טרפה את הקלפים.

במפלגת הציונות הדתית אומרים הלילה אחרי פגישה נוספת בין נתניהו לסמוטריץ: ״לצערנו הליכוד חזר בו הלילה מהסיכומים שהושגו אמש והחזיר למעשה את המו״מ לנקודת ההתחלה״. גורמים בציונות הדתית אומרים לכיפה: ״הליכוד חזר בו גם בנוגע לתיקים וגם בסוגיות שנוגעות להתיישבות ביהודה ושומרון״.

בליכוד מסרו בתגובה לדבריו של בצלאל סמוטריץ: ״בניגוד להודעת הציונות הדתית, הליכוד לא חזר בו משום סיכום. סוכם עם בצלאל סמוטריץ׳ שיהיה שר האוצר הראשון ברוטציה ויקבל את משרד ההתיישבות ומשרד העליה והקליטה. מדובר בסיכום הוגן לכל הדעות, והליכוד עומד מאחוריו. 

עם זאת, הליכוד לא הסכים להיענות לדרישות חדשות שהציב סמוטריץ אחרי שהושג הסיכום זה להוציא שורה ארוכה של אגפים ממשרדי הממשלה האחרים ולהעביר גם אותם למשרד האוצר״.

גם מול יו״ר מפלגת עוצמה יהודית נתקל נתניהו בקשיים סביב סוגיית המשרד לפיתוח הנגב והגליל, יו״ר עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר אמר הערב: "התעקשתי שאלמוג כהן יהיה ברשימה כי הוא מסמן את מה שיפה בחברה הישראלית, כולל תושבי הנגב והגליל - ולא סתם אנחנו מתעקשים על התיק הזה. חייבים להשקיע שם ובלי שנוכל לקיים את זה, פשוט לא נכנס לממשלה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן