במשמרות המהפכה מאשימים את ישראל בחיסול בכיר איראני בסוריה

בפיצוץ ליד בירת סוריה נהרג קולונל איראני, אשר משתייך למשמרות המהפכה של איראן, שם מאשימים את ישראל בחיסול הבכיר ומאיימים להגיב בהתאם: "תגובתה של איראן לפשע הטרוריסטי הזה שביצעה הישות הציונית החומסת תהיה מכריעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/22 12:03 כט בחשון התשפג

במשמרות המהפכה מאשימים את ישראל בחיסול בכיר איראני בסוריה
צילום: shutterstock

משמרות המהפכה של איראן האשימו היום (ד'), את ישראל בחיסול הבכיר האיראני דאוד ג'עפרי, אחד היועצים הצבאיים של איראן בסוריה. הבכיר נהרג ביום שני מפיצוץ מטען חבלה בסמוך לדמשק. במשמרות המהפכה הזהירו כי ישראל תשלם על מה שהיא כינתה "הפשע". משמרות המהפכה הדגישו לתקשורת המקומית כי "תגובתה של איראן לפשע הטרוריסטי הזה שביצעה הישות הציונית החומסת תהיה מכריעה"

בדיווחים באיראן נטען כי גורמים רשמיים ישראלים אמרו בעבר שהם יפעלו למניעת התבססות איראן בסוריה, במיוחד בדרום המדינה ליד רמת הגולן "הכבושה" של סוריה, ועל בסיס דברים אלו הם מפנים את האצבע המאשימה על חיסול הבכיר. 

בשבועות האחרונים אירעו מספר תקיפות בסוריה, שיוחסו לישראל. על אחת מהן דיווח גורם צבאי של סוריה, אשר בה נהרגו ארבעה חיילים סוריים בתקיפה אווירית שכוונה נגד מטרות באזור החוף ובמרכז המדינה. בישראל לא הגיבו על האשמות ונמנעו מלמסור תגובה בנושא. 

נציין כי בימים אלו מתרחשות באיראן הפגנות נרחבות באזורים נרחבים, אשר סופגות דיכוי אלים ביותר מצד המשטר. ולאורך השבועות האחרונים איראן מפזרת האשמות וטוענת כי מי שעומדים מאחורי הפגנות אלו הם ישראל, ארצות הברית, וגורמים מערביים נוספים.