הסורים מדווחים: "תקיפה שלישית של ישראל" בדמשק

סוכנות הידיעות הערבית הסורית SANA דיווחה על פיצוצים באזור דמשק וכי מערכות ההגנה התמודדו מול "יעדים עוינים" | זו התקיפה השלישית שמיוחסת לישראל באזור הבירה הסורית מאז מוצאי שבת האחרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/22 08:02 ב בחשון התשפג

הסורים מדווחים: "תקיפה שלישית של ישראל" בדמשק
תקיפת צה"ל בסוריה, ארכיון, צילום: ערוץ הטלגרם 'אבו עלי אקספרס'

סוכנות הידיעות הערבית הסורית SANA דיווחה הלילה (בין רביעי לחמישי) כי נשמעו שני פיצוצים בשמי הבירה הסורית, וטענה כי מדובר "במתקפה ישראלית שלישית" בדמשק בתוך ארבעה ימים. עוד דיווחו כי "מערכות ההגנה האווירית מתמודדת עם יעדים עויינים". לפי הדיווח, בתקיפה הופצצו משלוחי נשק מאיראן.

כאמור, על רקע החשש מהתקררות היחסים עם רוסיה, במוצאי שבת האחרון הסורים דיווחו על תקיפה ישראלית, לאחר יותר מחודש ללא תקיפה. ישראל השמידה כ-90 אחוזים מהתוכנית האירנית להתבססות בסוריה, כך פרסם היום אמיר בוחבוט ב-'וואלה!'. על פי הדיווח, גורמים בכירים בצה"ל מוסרים כי ישראל הצליחה בשנים האחרונות להשמיד רבים מהמערכים של איראן וחיזבאללה בסוריה.

תקיפה ישראלית בסוריה. ארכיון

תקיפה ישראלית בסוריה. ארכיון צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

גורם ישראלי: חוסלו מרבית הפרוייקטים האיראנים על אדמת סוריה

התוכנית להתבססות איראנית בסוריה נהגתה על ידי מי שהיה מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראניים, קאסם סולימני שחוסל בידי ארצות הברית. תוכניתו של סולימני כללה בניית כוח לוחם גדול על אדמת סוריה, בניית בסיסים ואימון לוחמים, ייצור נשק והעברת משלוחי נשק לחיזבאללה. לדברי אותו גורם, בזכות המערכה שבין המלחמות (מב"מ) שמבצע צה"ל בשנים האחרונות באמצעות תקיפות אוויריות, חוסלו מרבים הפרוייקטים האיראנים על אדמת סוריה.

בצל אמירות אלה, דיווחים בסוריה על תקיפה ישראלית ראשונה לאחר יותר מחודש ביום שישי האחרון. התקיפה הגיעה כאמור לאחר זמן מה בו לא דווח על תקיפות ישראליות ועלה חשש כי צה"ל ממעט בהתקפות בסוריה על רקע התקררות היחסים עם רוסיה בשל המלחמה באוקראינה.