ביקורת חריפה בליכוד על נתניהו: "הוא עבר את הגבול"

חבר הכנסת דוד ביטן תקף בחריפות את יו"ר הליכוד לגבי חלוקת התיקים המסתמנת: "סמוטריץ' ודרעי יודעים לנהל מו"מ, נתניהו כנראה שלא" | דני דנון: "מתן כמה תיקים גדולים לשר אחד זה לא נכון מבחינה ביצועית"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 22/11/22 09:43 כח בחשון התשפג

ביקורת חריפה בליכוד על נתניהו: "הוא עבר את הגבול"
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביקורת מתוך הליכוד: לאחר פריצת הדרך הקואליציונית, נראה כי גוש הימין בדרך להקמת ממשלה. לאחר השיחה הארוכה בין יו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו ליו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' אמש (ב'), סיכמו הצדדים כי סמוטריץ' יקבל את תיק האוצר ויו"ר ש"ס, אריה דרעי יקבל את תפקיד ממלא מקום ראש הממשלה בנוסף למשרד הפנים ומשרד התחבורה. בעקבות חלוקת התיקים המסתמנת, חברי הכנסת מהליכוד יוצאים בביקורת חריפה נגד נתניהו.

דוד ביטן: "לא כל החלטה של נתניהו נקבל אותה כמובן מאליו"

בראיון לרדיו 103FM, תקף חבר הכנסת מהליכוד, דוד ביטן את התנהלותו של נתניהו. "אני חושב שהוא עבר את הגבול בכל מה שקשור לליכוד, הוא צריך להוביל את הליכוד בצורה כזו שהליכוד יהיה משפיע, לא רק ראש ממשלה אלא גם בדברים אחרים. גם בתוך הליכוד אני שומע את הספינים וכל התדרוכים של הלשכה שלו, תדרוכים מיותרים כי הם פוגעים באנשים בתוך הליכוד. אני רואה תדרוכים שקשורים לישראל כ"ץ, אמסלם, כל הדברים האלה לא נותנים שום דבר".

למרות הביקורת, הבהיר ביטן כי הוא מקווה שתקום ממשלת ימין בסוף, אך הוא לא מתכוון לקבל כל החלטה של נתניהו. "תהיה ממשלה, לא נמנע מהממשלה לקום. אנחנו אנשי ליכוד, רוצים בהקמת הממשלה, שלטון הליכוד, מצד שני אנחנו רוצים שהליכוד ישפיע, לא כל החלטה של נתניהו נקבל אותה כמובן מאליו", אמר חבר הכנסת מהליכוד.

נשכב על הגדר, ביטן ואמסלם

ביטן ואמסלם | צילום: Hadas Parush/Flash90

בסיום, שיתף חבר הכנסת מהליכוד כי  דודי אמסלם  פגוע מהתנהלותו של נתניהו: "הוא נשכב על הגדר בשביל נתניהו ובסופו של דבר נתניהו בוחר אנשים שמקורבים אליו מכל מיני זוויות. מגיע לו גם על זה שהוא תמך בנתניהו, היכולת שלו והניסיון שלו לקבל תפקיד בכיר".

דני דנון: יש בליכוד נבחרת ראויה ומנוסה

בראיון לרשת ב', אמר חבר הכנסת מהליכוד, דני דנון כי לדעתו תיקי הביטחון והחוץ צריכים להישאר בידי מפלגתו. "מתן כמה תיקים גדולים לשר אחד זה לא נכון מבחינה ביצועית. יש בליכוד נבחרת ראויה ומנוסה ואני מאמין שתיקי הביטחון והחוץ יהיו בליכוד. גם בתיקים הנקראים "בינוניים, חשוב שיהיו בליכוד כדי שנוכל להעביר את הרפורמות שהבטחנו לבוחרים".

דני דנון |

דני דנון | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במהלך הריאיון, התייחס דנון התייחס להרחבת הסמכויות למשרד לביטחון הפנים, אליו צפוי להיכנס יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר והביע את תמיכתו במהלך: "לשר צריכה להיות הסמכות לבצע ולהוביל מדיניות – מבלי לחשוש שהמשטרה תהפוך לפוליטית".