פריצת דרך: סמוטריץ' יהיה שר האוצר ודרעי ממלא מקום ראש הממשלה

לאחר שיחות מרתוניות בין נציגי הליכוד והציונות הדתית הושגה פשרה במסגרתה סמוטריץ' ימונה לשר האוצר. דרעי יהיה ממלא מקום ראש הממשלה ויקבל גם את הדתות. | עוצמה יהודית תקבל את החקלאות במקום הנגב והגליל

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/22 16:46 כז בחשון התשפג

פריצת דרך: סמוטריץ' יהיה שר האוצר ודרעי ממלא מקום ראש הממשלה
סמוטריץ' ונתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פריצת דרך במשא ומתן הקואליציוני: לאחר המשא ומתן המרתוני, נראה כי יש פריצת דרך בגוש הימין בנוגע להקמת הממשלה. על פי דיווח של דפנה ליאל בחדשות 12, לאחר השיחה הארוכה בין נתניהו וסמוטריץ' סיכמו הצדדים כי סמוטריץ' יקבל את תיק האוצר ואריה דרעי שכבר היה סגור במשרד האוצר יקבל את תפקיד ממלא מקום ראש הממשלה ונוסף למשרד הפנים.

דרעי יקבל גם את הדתות

סיבה נוספת שגרמה לדרעי ככל הנראה לוותר על האוצר היא העובדה שמפלגתו תקבל גם את משרד הדתות שהיה חשוב לה מאוד. מינויו של דרעי לתפקיד ממלא מקום ראש הממשלה יצריך את שינוי החוק הקיים שקובע כי רק חבר מפלגתו של ראש הממשלה יוכל לכהן בתפקיד הזה, אך לא נראה כי הדבר יהווה מכשול בהסכם המתגבש.

צפו בדבריו של בן גביר מוקדם יותר:

בנוסף לתיק הפנים והדתות דרעי גם יקבל את תיק הנגב, מה שעלול להסביר מדוע אמש פוצץ המשא ומתן בין הליכוד לעוצמה יהודית כשבליכוד חזרו בהם מהסיכום שתיק הנגב יילך למפלגתו של בן גביר. בתמורה מתכננים בליכוד להביא לעוצמה יהודית את תיק החקלאות שהיה מיועד לישראל כ"ץ אך בליכוד יאלצו למצוא לו עכשיו תיק אחר.

בליכוד חזרו מהסיכומים, בן גביר תקף

מוקדם יותר תקף בן גביר את הליכוד לאחר שהאחרונים חזרו בהם מהסיכומים על תיק הנגב. במסיבת עיתונאים אמר איתמר בן גביר: "בלי שנוכל להחזיר את הביטחון ואת המשילות, את הסדר לרחובות, ובלי שנוכל לעזור לתושבי הפריפריה החברתית, לנגב ולגליל - אנחנו לא יכולים להיות בממשלה. זה התפקיד שלנו, זה הייעוד שלנו, לשם כך נבחרנו, בשביל זה קיבלנו קרדיט מלא מהציבור". עכשיו נותר לראות איך יגיבו בעוצמה יהודית לסיכומים המסתמנים בקואליציה.

 

 


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368