משרד החינוך משנה כיוון ומבטל מספר אסטרונומי של הנחיות

משרד החינוך סיים מהלך לעדכון וארגון של כל חוזרי המנכ"ל הקיימים ובסיומו של ההליך בוטלו כ-17,000 מתוכם | מנכ"לית המשרד: "נקודת שיא נוספת לתפיסה שאנו מובילים במערכת החינוך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/11/22 10:51 כו בחשון התשפג

משרד החינוך משנה כיוון ומבטל מספר אסטרונומי של הנחיות
משרד החינוך, יש מקום לשיפור, , צילום: יונתן סינדל/פלאש 90

מהלך רחב היקף של משרד החינוך: לא פחות מ-17,000 הוראות מנכ"ל בוטלו במסגרת הליך לעדכון וארגון מחדש של כל חוזרי המנכ"ל. ההנחיות המתפרסמות בחוזר המנכ"ל, כך על פי המשרד, מבטאות את עקרונות המדיניות החינוכית והניהולית של המשרד ואת דרכי היישום שלהם כאשר מטרת ההנחיות להגדיר תפקידים ולקבוע נהלים ולהסדיר את תהליכי העבודה.

18,000 נסרקו, 17,000 בוטלו

כאמור, בימים אלו מסתיים מהלך טיוב לעדכון וארגון של כל חוזרי המנכ"ל הקיימים, מקום המדינה ועד ימינו. במסגרת המהלך נבדקו ונסרקו כ-18,000 הנחיות מנכ"ל ומתוכם בוטלו כ-17,000. עם סיום תהליך המיון והסינון מוצגים כיום באתר היעודי כ-240 הוראות קבע והוראות שעה בתוקף בצד להודעות מנכ"ל למערכת החינוך.

אילוסטרציה

פישוט של הבירוקרטיה | צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

לפני כשבוע וחצי הודיעו במשרד החינוך כי כל החוזרים שפורסמו עד שנת 1998 בטלים. "משרד החינוך נמצא בעיצומו של תהליך עדכון וארגון מחדש של חוזרי המנכ"ל התקפים ושאינם תקפים.
בקרוב יבוטל האתר הישן של חוזרי המנכ"ל וכל החוזרים התקפים יופיעו באתר הנוכחי", כתבו.

"מהלך שיקל משמעותית על אלו העושים שימוש תדיר בחוזרים"

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, מסרה: "במסגרת התהליכים הרבים שהובלנו להנגשת המידע והפחתת הנטל הבירוקרטי, אנו מסיימים עוד מהלך שיקל משמעותית על אלו העושים שימוש תדיר בחוזרים אלו, בהם מנהלים, צוותי הוראה, הורים, תלמידים, עובדי המשרד והציבור הרחב".

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, הוסיפה: "סיומו של תהליך הטיוב שהובלנו בנוגע למאגר חוזרי מנכ"ל היא נקודת שיא נוספת לתפיסה שאנו מובילים במערכת החינוך: הקלה של נטל הבירוקרטי, בהירות רגולטורית, שקיפות והנגשת מידע. מדובר בבשורה חשובה שתטיב באופן ממשי את עבודת המערכת כולה ותשרת את הציבור כולו".