הרעיון של גפני כדי לפתור את הפלונטר הפוליטי

יו"ר יהדות התורה החל לתווך בין ראשי המפלגות כדי להגיע לפתרון במחלוקת על חלוקת התיקים והציע לייצר רוטציה בתפקיד שר האוצר בין סמוטריץ' לדרעי

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/11/22 07:39 כו בחשון התשפג

הרעיון של גפני כדי לפתור את הפלונטר הפוליטי
גפני, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

 הפלונטר הפוליטי: יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' ויו"ר ש"ס, אריה דרעי מנהלים כבר יותר משבועיים שיחות על חלוקת התפקידים בממשלה הבאה ועדיין לא הגיעו לפתרון. מי שנמצא מחוץ לעסק הוא יו"ר יהדות התורה, משה גפני, שהחל לתווך בין ראשי המפלגות כדי להגיע לפתרון במחלוקת על חלוקת התיקים, כך על פרסום של הכתב הפרלמנטרי של כאן חדשות, זאב קם.

נתניהו, סמוטריץ

נתניהו, סמוטריץ' ודרעי. מי ינצח את מי? צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

על פי הפרסום, גפני לקח על עצמו את משימת התיווך לאחר קרוב לשבועיים שנושא התיקים של דרעי וסמוטריץ מעכב את אפשרות ההתקדמות במשא ומתן. אחד הרעיונות שיו"ר יהדות התורה הציע הוא לייצר רוטציה בתפקיד שר האוצר בין דרעי לסמוטריץ', חצי קדנציה בפנים וחצי קדנציה באוצר.

סמוטריץ' מבטל טיסה לחו"ל ומסרב שוב לליכוד

יושב ראש הציונות הדתית, בצלאל סמוריץ' היה אמור לטוס לניו יורק, לכנס השלוחים העולמי של תנועת חב"ד. אך אמש (ש') הודיעו בלשכתו, כי הוא מבטל את הטיסה על מנת למצות את המשא ומתן הקואליציוני ולהביא להקמת ממשלת ימין על מלא במהירות האפשרית.

סמוטריץ

סמוטריץ' ונתניהו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

על רקע הנתק במגעים בין יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' לראש הממשלה המסתמן בנימין נתניהו, בליכוד הגישו לסמוטריץ' הצעה חדשה בניסיון להורידו מהעץ ולוותר על תיק הביטחון או האוצר. כך דיווחה העיתונאית דפנה ליאל בחדשות 12.

הצעת נתניהו: משפטים ושר במשרד הביטחון

ההצעה האחרונה שהוגשה ליו"ר הציונות הדתית ושהוא עדיין לא השיב עליה כוללת "חבילת פיצוי" אם יסכים לוותר על תיק האוצר או הביטחון. החבילה כוללת שלושה תיקים, שהבכיר מהם יכול להיות המשפטים, החינוך או כל תיק גדול אחר שאיננו האוצר או הביטחון. נוסף על כך, הצעת הליכוד לציונות הדתית כוללת תיק נוסף של שר במשרד הביטחון, שיכלול סמכויות שסמוטריץ' דורש בענייני יהודה ושומרון, וכן תיק קטן נוסף.

התשובה לא איחרה לבוא ובציונות הדתית דוחים גם את ההצעה הזו. גורמים במפלגה אומרים כי סמוטריץ׳ ממשיכים לדרוש את תיק הבטחון גם בפתח השבוע הזה. כעת בפתח עוד שבוע של משא ומתן קואליציוני ועל רקע התחלה של רחשים בציבור על העיכובים בהקמת הממשלנה, נותר לראות אם במפלגות יצליחו להגיע לפריצת הדרך שרבים מייחלים לה.