ההצעה המוגדלת של הליכוד לסמוטריץ' נתקלת בסירוב עיקש

הנתק בין הליכוד לציונות הדתית ממשיך כשסמוטריץ' דבק בדרישתו לתיק האוצר או הביטחון. בליכוד הציעו לסמוטריץ' תיק משפטים עם סמכויות מורחבות - סמוטריץ' מסרב | לפיד מנסה לגבש את האופוזיציה אך לא מצליח להיפגש אפילו עם עודה וטיבי

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/22 22:03 כג בחשון התשפג

ההצעה המוגדלת של הליכוד לסמוטריץ' נתקלת בסירוב עיקש
נתניהו, צילום: shutterstock

המשא ומתן הקואליציוני תקוע: לאחר ניצחון הימין בבחירות היה נראה כי השותפות הטבעיות בגוש הימין יצליחו להרכיב ממשלה במהירות. בליכוד עוד תכננו להשביע את הממשלה ביום השבעת הכנסת אך נראה כי הם עדיין רחוקים מאוד מסיכומים בנושא ההסכמים הקואליציונים. במוקד המחלוקת, אי הסכמות בין הליכוד והציונות הדתית על חלוקת התיקים ונראה שההסכמות עוד לא מתקרבות והספינים מצד שני הצדדים הולכים ומתרבים.

בליכוד מציעים לסמוטריץ' תיק משפטים מורחב, סמוטריץ' מסרב 

יושב ראש הציונות הדתית עדיין נחוש בדעתו לקבל את אחד מהתיקים הבכירים, ביטחון או אוצר כשגם על תיק הדתות ישנם חילוקי דעות בין סמוטריץ' והמפלגות החרדיות. לאחר שיושב ראש ש"ס אריה דרעי החליט כי הוא הולך על תיק האוצר נוצר פלונטר בו סמוטריץ' דורש את תיק הביטחון, דבר שבליכוד לא מוכנים לשמוע עליו.

פתרון מסתמן שהוצע בליכוד לסמוטריץ' כך דווח הוא שיושב ראש הציונות הדתית יוותר על האוצר ובתמורה יקבל את תיק המשפטים עם סמכויות מורחבות, תיק שבהחלט מתכתב עם חלק מהדרישות הקואליציוניות של מפלגת הציונות הדתית. לפי שעה סמוטריץ' מסרב להצעה וממשיך לדרוש את התיקים האוצר או הביטחון.

נתניהו וסמוטריץ

נתניהו וסמוטריץ' צילום: ללא

"זו תהיה בכייה לדורות"

ההצעה על פי הדיווחים הגיע היום (ה') בישיבת המשא ומתן בין מפלגות הליכוד והציונות הדתית.  בסיומה של הפגישה בין הצוותים, בה לא הגיעו להסכמות ולאחר שחברי הציונות הדתית כבר היו ברכב, אחד מנציגי הליכוד פגש אותם בחניון ולאחר שיחה קצרה אמר: "זו תהיה בכייה לדורות".

לפיד ומיכאלי.

לפיד ומיכאלי. צילום: Miriam Alster/FLASH90

לפיד מנסה לגבש את האופוזיציה, בלא הצלחה

בתוך כך, בליכוד מנסים למצוא פתרונות גם בגזרות אחרות. על פי דיווח ב'כאן' במגעים בין הליכוד למפלגת חד"ש-תע"ל הציעו בליכוד למנות את אחמד טיבי מתע"ל לסגן יושב ראש הכנסת. לעומת זאת, בין יושב ראש יש עתיד לפיד לעודה וטיבי, שמסרבים להיפגש עם ראש האופוזיציה המיועד. לפיד שמנסה לגבש את האופוזיציה, לעת עתה לא נוחל הצלחה גדולה.