"הלב שלי נשבר": שגריר ארצות הברית ביקר לראשונה בשומרון

שגריר ארצות הברית בישראל הגיע לניחום אבלים בבית משפחתו של תמיר אביחי הי"ד שנרצח בפיגוע באריאל. זאת הפעם הראשונה שהשגריר מגיע לבקר בשומרון "באתי להביע הזדהות, הלב שלי נשבר עבורכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/22 19:54 כג בחשון התשפג

"הלב שלי נשבר": שגריר ארצות הברית ביקר לראשונה בשומרון
צילום: רועי חדי

ביקור ראשון בשומרון: שגריר ארה"ב בישראל תום ניידס הגיע היום (ה') יחד עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן לנחם את בני משפחתו של תמיר אביחי הי"ד, שנרצח בפיגוע הקשה בשומרון. זהו ביקור יוצא דופן מצד השגריר, עד כה הוא נמנע מלבקר באזור יהודה ושומרון מחשש שזה יעורר סערה. 

במהלך הביקור השגריר אמר למשפחת הנרצח דברי ניחום והשתתפות בצער: "אני מצטער מאוד, אין דבר שאוכל להגיד שיביע את צערי, באתי לכאן כדי להביע הזדהות עם צערכם. אני רוצה להביע את תנחומיי. ביקרתי בבית שתי משפחות הנרצחים האחרות,  ומצאתי לנכון להגיע גם לכאן. רציתי לבוא ולכבד את המשפחה ולהביע תנחומיי. אני חושב שזה מתאים, הולם ומכבד להגיע גם לכאן הלב שלי נשבר עבורכם".

שגריר ארה"ב בישראל, תומאס ניידס

שגריר ארה"ב בישראל, תומאס ניידס צילום: ארז אוזיר עבור פורבס

אחיו של תמיר מבקש מהשגריר: פתחו בחקירה של האירוע 

 נריה אחיו של תמיר הי"ד אמר לשגריר: "אחי היה איש ענק עם לב ענק, תמיד היה שמח ומשמח אנשים ולא רק אנחנו איבדנו אותו- כל עם ישראל איבד אותו. אנחנו רוצים להגיד ולדרוש מממשלת ארה"ב חקירה של האירוע, תפתחו חקירה כמו שידעתם לפתוח על העיתונאית- תהיו הוגנים ותפתחו גם כאן בחקירה"

כזכור, מוקדם יותר השבוע (ג'), אירע פיגוע קשה בשומרון שבמהלכו נרצחו שלושה יהודים, תמיר אביחי, מיכאל לדיגין ומוטי אשכנזי. מחבל, שהיה בעל היתר עבודה בישראל, דקר מאבטח באזור התעשיה ברקן ומשם הוא החל במסע הרצח שלו שהמשיך לתחנת הדלק 'תן' הסמוכה ומשם הוא המשיך לכביש 5 עד שהוא חוסל על ידי מספר חיילים שזיהו את האירוע.

צילום: Jamal Awad/Flash90